1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

З 1 квітня поточного року відбулись зміни у виплаті допомоги на поховання, а 1 вересня ще зміняться правила в організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання пенсіонера, повідомляє Весь Кривий Ріг

290421 11 min

У цих двох питаннях допоможе розібратися перший заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області Лариса Дуксова.

- З 1 квітня поточного року змінились правила отримання допомоги на поховання. У чому суть змін?

- Так, дійсно, з 1 квітня поточного року виплати на поховання та недоотриманої у зв'язку зі смертю одержувача пенсії, органи Пенсійного фонду України здійснюють виключно через уповноважені банки. Ці зміни регламентовані постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня
2020 року за № 1279 “Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги”.

- Які документи треба подавати для отримання допомоги на поховання?

- При зверненні до органів Фонду для отримання допомоги на поховання або недоотриманої пенсії померлого пенсіонера потрібно подати заяву разом із наступними документами: документ, що посвідчує особу заявника, свідоцтво про смерть, витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або довідку про смерть пенсіонера. І, враховуючи зміни, які відбулись з 1 квітня 2021 року, обов'язково надати номер банківського рахунку (це може бути будь-який вже відкритий рахунок в установі банку).

Зверну увагу, ще на один момент. Заявники, які згідно з паспортом зареєстровані на тимчасово окупованих територіях, надають довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

- Чи є ще нюанси, на які треба звернути увагу заявнику при зверненні до Фонду з приводу недоотриманої пенсії через смерть пенсіонера?

- Так, є. Члени сім'ї, які звертаються за недоотриманою пенсією протягом шести місяців з дати смерті пенсіонера, мають надати ще й документи, які підтверджують родинні стосунки. Заявник також подає паспорт або інший документ, що підтверджує проживання з пенсіонером на день його смерті.

Для виплати недоотриманої пенсії, яка ввійшла до складу спадщини, окрім документа, що посвідчує особу заявника, та свідоцтва про смерть, обов'язково надається й свідоцтво про право на спадщину.

- З 1 вересня поточного року зміниться організація виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання. Що це за зміни?

- Так, з 1 вересня відбудуться певні зміни в організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня2021 року № 277 “Про додаткові зміни щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України” пенсіонери, які на сьогодні отримують виплати у відділеннях АТ «Укрпошта» або з доставкою додому листоношами, до 1 вересня 2021 року повинні обрати один з уповноважених банків для здійснення подальшої виплати пенсій.

- А якщо хтось не встигне зробити вибір з різних причин до вказаної дати. Як бути в таких випадках?

- У разі, якщо до визначеного терміну громадяни не зроблять вибір, виплата пенсій кожному з таких одержувачів з 1 вересня 2021 року здійснюватиметься через поточний рахунок в АТ “Ощадбанк”, який буде відкритий за зверненням органу Пенсійного фонду України. Але громадяни будь-коли зможуть змінити уповноважений банк за власним бажанням. Усі громадяни будуть поінформовані про зміну умов доставки пенсії індивідуальним письмовим повідомленням.

- Але серед одержувачів пенсій є люди, які себе не можуть обслуговувати, наприклад, люди з інвалідністю. Як їм бути?

- Так, є певні категорії громадян, які будуть продовжувати отримувати пенсійні виплати за місцем фактичного проживання, це:
• люди з інвалідністю І групи;
• особи, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду;
• особи, які досягли 80-річного віку;
• одержувачі державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та допомоги на догляд.

Для цього відповідно до постанови, до 1 вересня 2021 року Пенсійний фонд України проведе перший конкурс для відбору організацій, які здійснюватимуть виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України. До його проведення виплату і доставку пенсій здійснюватиме АТ „Укрпошта”.

- Де можна побачити перелік уповноважених банків для пенсіонерів, які будуть переходити з “Укрпошти” на банки?

- З переліком банків для здійснення подальшої виплати пенсії можна ознайомитися за адресою: https://www.pfu.gov.ua/1906048-perelik-bankiv-upovnovazhenyh-na-vyplatu-pensij/.

Відділ обслуговування громадян №18
(сервісний центр)
управління обслуговування громадян
Головного управління Пенсійного фонду України
в Дніпропетровській області
спеціально для рубрики
Новини Кривого Рогу
сайту Весь Кривий Ріг

Добавить комментарий