Зелена планета
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

З невеликою затримкою після травневих свят – актуальні на 10.05.17р. новини для платників податків Кривого Рогу

100517 15

До уваги платників податків: режим роботи ЦОПів у святкові та вихідні дні травня 2017 року!
Криворізька північна ОДПІ нагадує про режим роботи центрів обслуговування платників (далі – ЦОП) у святкові та вихідні дні травня 2017 року:
8 та 9 травня – вихідні дні.
Криворізька північна ОДПІ

Звернення на антикорупційний сервіс «Пульс» зменшились на 96 відсотків
Антикорупційний сервіс «Пульс» ДФС України приймає звернення від громадян щодо можливих корупційних та кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності працівників органів ДФС, переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням або незаконним звільненням від митного контролю, утворення черг на митних постах та у Центрах обслуговування платників, відмови у записі на особистий прийом тощо.
За січень – березень 2017 року на антикорупційний сервіс «Пульс» ДФС України надійшло 6 звернень від платників податків Дніпропетровської області, що на 142 звернення або на 96 відс. менше, ніж за аналогічний період 2016 року. За тематикою найбільше всього платників податків звертались на сервіс «Пульс»: щодо черги в ЦОП (2); відмова в прийнятті вхідної кореспонденції (2); перевищення терміну надання адмінпослуги (1); щодо корупційних дій (1).
Такого позитивного результату вдалось досягти, зокрема, за рахунок налагодження партнерських відносин з бізнесом та громадськістю, прозорого адмініструванню податків і зборів, а також проведення упереджувальної та роз’яснювальної роботи з працівниками органів ДФС щодо дотримання чинного антикорупційного законодавства.
Увага! Громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів ДФС за телефоном антикорупційного сервісу «Пульс» ДФС України: (044) 284-00-07 (цілодобово).

Встановлена нова ставка для оподаткування доходів у вигляді дивідендів
Повідомляємо, що з 15.04.2017 набрав чинності Закон України від 23 березня 2017 року №1989-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон).
У зазначеному Законі, зокрема викладено у новій редакції пункт 38 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс). Уточнено, що положення зазначеного пункту поширюються виключно на платників податків, які станом на 14.04.2014 мали місцезнаходження (місце проживання) на тимчасово окупованій території, яка визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17 березня 2015 року № 254-VIII «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», або в населених пунктах на лінії зіткнення, та/або платників податків, які мають об’єкти оподаткування місцевими податками, зборами на цих територіях, та визначено термін «територія проведення антитерористичної операції».
Крім того, внесено зміни до Закону України від 21 грудня 2016 року №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні». Відповідно набрав чинності підпункт 167.5.4 пункту 167.5 статті 167 Кодексу, який визначає половинний розмір ставки, встановленої у пункті 167.1 статті 167 Кодексу – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток. Тобто ставка, за якою буде оподатковуватись цей вид доходів, становить 9 відсотків.
В Законі зазначено, що він набирає чинності з дня, що настає за днем його опублікування, та застосовується до податкових періодів починаючи з 01.01.2017 року.
Довідково: Закон опубліковано 14.04.2017 в газеті «Голос України» №69.

Щодо повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання з ПДВ у разі анулювання реєстрації платника ПДВ
Реєстрація платником податку на додану вартість діє до дати її анулювання, яка проводиться шляхом виключення особи з реєстру платників ПДВ у випадках, визначених статтею 184 Податкового кодексу України.
У разі анулювання реєстрації особи як платника податку податкові зобов’язання визначаються на підставі податкової декларації з ПДВ за підсумками останнього звітного (податкового) періоду, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації.
Після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА) перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.
Перерахування коштів до бюджету здійснюється на підставі реєстру, який орган фіскальної служби, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів (далі - Казначейство), в якому відкриті рахунки платників у СЕА. На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми податку до бюджету.
Помилково та/або надміру сплачені грошові зобов’язання можуть бути повернуті платнику податку відповідно до статті 43 ПКУ.
Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків заяви про таке повернення.
У разі відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів рахунку платника в системі електронного адміністрування ПДВ, такі кошти підлягають поверненню шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.
З таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 101.08).

ДФС у березні забезпечила виконання планових показників з надходжень на 109,6%
У березні 2017 року Державною фіскальною службою України перевиконано індикативні показники Мінфіну з надходження платежів до державного бюджету (сальдо) на 109,6%. Надходження склали 56,4 млрд. грн., додатково до бюджету у березні надійшло 4,9 млрд. грн.
По податкових платежах надходження склали 28,8 млрд. грн., індикативні показники Мінфіну виконано на 107,1 відс., додатково отримано 1,9 млрд. грн.
На рахунки платників відшкодовано ПДВ (грошовими коштами) у сумі 9,9 млрд., що на 3,7 млрд. грн. більше, ніж у березні 2016 року.
По митних платежах надходження склали 26,5 млрд. грн., індикативні показники Мінфіну виконано на 116,3 відс., додатково отримано 3,7 млрд. грн.
До зведеного бюджету у березні 2017 року ДФС забезпечено збір у сумі 80,3 млрд. грн., що на 8,8 млрд. грн. більше березня 2016 року. У т.ч. до державного бюджету додатково надійшло (збір) 6,0 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 2,8 млрд. гривень.

Митники вже виконали квітневий план надходжень
Міністерством фінансів України на квітень 2017 року були доведені індикативні показники із забезпечення митних платежів у сумі 21,3 млрд. грн.
Станом на 26 квітня 2017 року митницями ДФС виконано даний показник у повному обсязі.
Дострокового виконання планових показників з надходжень митних платежів вдалося досягти завдяки заходам з детінізації економіки, проведенню системної антикорупційної роботи та удосконаленню процесів адміністрування.

Затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій
Повідомляємо, що наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) від 20.04.2017 №275 (далі – Наказ №275) затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр РРО).
Оновлений Реєстр РРО містить 79 РРО, дозволених до первинної реєстрації, та 70 РРО, первинна реєстрація яких заборонена.
Також, наведено перелік із 5 РРО, виключених з Державного реєстру в 2016 – 2017 роках, експлуатація яких не дозволяється.
Відповідно до п.3 Наказу №275 визнано таким, що втратив чинність, наказ ДФС від 17.02.2017 №102 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій».
Наказ №275 оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС 25.04.2017 за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/72023.html.

Вимоги до звернення платника податків на отримання індивідуальної податкової консультації
Нагадуємо, що з 01.04.2017 набрала чинності нова редакція статті 52 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до пункту 52.1 статті 52 «Податкова консультація» ПКУ звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у письмовій формі повинно містити:
- найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
- код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
- зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
- підпис платника податків;
- дату підписання звернення.
На звернення платника податків, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України від 02.10.1996 №393/96-ВР «Про звернення громадян» зі змінами та доповненнями.

Про коригування фінансового результату до оподаткування
Державна фіскальна служба України у зв’язку з надходженням запитів платників податків повідомила, що з питань коригування фінансового результату до оподаткування на суми штрафних (фінансових) санкцій та пені, які перераховуються на користь фізичної особи – підприємця, слід керуватись листом Міністерства фінансів України від 10.04.2017 №11210-09-10/9687, в якому зазначено наступне.
Підпунктом 140.5.11 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь осіб, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та на користь платників податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ.
Тобто, виключенням відповідно до цього положення ПКУ можуть бути тільки фізичні особи, які є платниками податку на доходи фізичних осіб. Зазначене обґрунтовується запровадженням у ПКУ уніфікованої ставки у розмірі 18% для оподаткування як податком на прибуток підприємств, так і податком на доходи фізичних осіб.
Отже, платники податку на прибуток підприємств, які нараховують штрафи, пені, неустойки відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь фізичних осіб – підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування, повинні коригувати фінансовий результат до оподаткування відповідно до підпункту 140.5.11 пункту 140.5 статті 140 ПКУ.

Про застосування РРО при реалізації технічно складних побутових товарів
Криворізька північна ОДПІ звертає увагу на те, що з 08.05.2017 набирає чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 06.03.2017 №231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій», якою затверджено Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій. Отже всі суб’єкти господарювання (юридичні та фізичні особи), що здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій. В тому числі фізичні особи – підприємці, що перебувають на спрощеній системі оподаткування 1, 2 та 3 груп, тобто включно з тими підприємцями, що здійснюють торгівлю такими товарами на ринках.
З повним Переліком товарів можна ознайомитися на веб - порталі ДФС (www.sfs.gov.ua).

Про зміни до порядків заповнення алкогольно-тютюнової звітності
Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що згідно з офіційним веб-порталом Верховної Ради України з 07.05.2017 набере чинності наказ Міністерства фінансів України (далі – Мінфін України) від 10.11.2016 №943 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01.03.2017 за № 282/30150) (далі – Наказ №943), яким внесені зміни до наказу Мінфіну України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03.03.2016 за №340/28470 (далі – Наказ 49).
Наказ №943 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 07.04.2017 №28 та набирає чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування.
Згідно з внесеними змінами Наказ №49 доповнено положенням, відповідно до якого до 10 числа місяця, що настає за звітним, суб’єкти господарювання зможуть подавати уточнювальні звіти до органів ДФС за основним місцем обліку на заміну вже поданим.
Також змінами передбачено визнати такими, що втратили чинність:
- форму звіту №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та Порядок її заповнення;
- форму звіту №1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та Порядок її заповнення.

За 4 місяці 2017 року на Дніпропетровщині зібрано майже 21,4 млрд. грн. податкових і митних платежів та 3,4 млрд. грн. єдиного внеску
З початку 2017 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування ЄСВ) 21 млрд. 385,6 млн. грн. що на 5 млрд. 175,5 млн. грн. більше, ніж у січні – квітні 2016 року. Про це проінформувала перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Так, до державного бюджету впродовж чотирьох місяців 2017 року спрямовано 15 млрд. 361,9 млн. грн., що на 3 млрд. 880,4 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2016 року.
Надходження поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону склали 6 млрд. 023,8 млн. грн. Це на 1 млрд. 295,2 млн. грн. більше фактичних надходжень за підсумками січня – квітня 2016 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 3 млрд. 405,9 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 890,2 млн. грн.

Прийняття декларації податковим органом
Під час вирішення питання прийняття податкової декларації вповноважена посадова особа контролюючого органу, у якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність і достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів, передбачених п.п. 48.3 та 48.4 ПКУ (п. 49.8 ПКУ).
Зокрема, п. 48.3 ПКУ передбачено, що податкова декларація має містити такий обов’язковий реквізит, як найменування контролюючого органу, до якого подається звітність.
Тобто під час прийняття податкової декларації податковий орган перевіряє також і належність подання такої декларації саме до цього органу.
На цьому наголошує ВАСУ в ухвалі від 25.04.2017 р. у справі № 826/22415/15 (К/800/19377/16).

Застосування штрафів за порушення граничного строку реєстрації ПН
У листі від 14.04.2017 р. № 11310-09-10/10306 Мінфін нагадує, що згідно з статтею 1201 Кодексу за порушення граничного строку, визначеного статтею 201 Кодексу для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), або відсутність такої реєстрації передбачено, що до платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 Кодексу покладено обов'язок щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН, застосовуються штрафні санкції у визначених розмірах. Проте, штрафні санкції, передбачені цією статтею, не застосовуються у разі порушення граничного строку реєстрації податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю), складені на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у,разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо "ч такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання о або починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, зокрема згідно з підпунктом "б" цього пункту - в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 Кодексу).
Таким чином, у разі порушення платником податку граничного строку реєстрації або відсутності реєстрації в ЄРПН податкових накладних, складених при визначенні податкових зобов'язань з податку на додану вартість відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу до такого платника податку застосовуються штрафні санкції визначені відповідно до статті 1201 Кодексу, крім податкових накладних, складених відповідно до підпункту "б" пункту 198.5 статті 198 Кодексу.

З 1 травня змінився розмір прожиткового мінімуму
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що з 1 травня 2017 року розмір прожиткового мінімуму становить:
- загальний показник - 1624 грн;
- дітям віком до 6 років — 1426 грн;
- дітям віком від 6 до 18 років — 1777 грн;
- працездатним особам — 1684 грн;
- особам, які втратили працездатність — 1312 грн.
Новий розмір прожиткового мінімуму слід враховувати при проведенні індексації грошових доходів населення. Відповідно до п.4 Порядку проведення індексації грошових доходів населення № 1078, індексації підлягають доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення. Тобто з 1 травня 2017 року індексація заробітної плати проводиться у межах 1684 грн.
У зв'язку з підвищенням прожиткового мінімуму, зростає максимальна величина доходу застрахованої особи, на яку нараховується ЄСВ, яка з 1 травня становить 42 100 грн. (25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб який встановлений в місяці нарахування доходу).
Відповідно збільшується максимальний розмір нарахованого ЄСВ. З 1 травня 2017 року він становитиме 9262 грн. (42 100 грн. х 22%) або 3540,61 грн. (42 100 грн. х 8,41%) при нарахуванні ЄСВ на зарплату працівника-інваліда, якщо роботодавцем є юрособа.
Також зростає розмір максимального єдиного соціального внеску для підприємців і становить з 1 травня 2017 року 9262 грн. (42 100 грн х 22%).
Крім того, розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги по вагітності й пологах у розрахунку на місяць не повинні перевищувати максимальну величину бази нарахування ЄСВ, тобто 42 100 грн.
Без змін залишаються:
- розмір мінімальної заробітної плати;
- розмір мінімального єдиного соціального внеску;
- розмір податкової соціальної пільги;
- граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги;
- граничний розмір добових;
- сума неоподатковуваного доходу у вигляді подарунків;
- сума нецільової благодійної допомоги;
- ставки єдиного податку для I і II групи;
- ставки податку на нерухоме майно.

Внесено деякі зміни до Декларацій платників єдиного податку
Міністерство фінансів наказом від 17.03.2017 р. № 369 вніс зміни до форм податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи), податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи, затверджених наказом Мінфіну від 19.06.2015 р. № 578.
Головна мета змін: привести розміри ставок єдиного податку (ЄП) для платників 3-ї та 4-ї груп ЄП у відповідність до чинного законодавства. Так, у Декларації ФОП-єдинника у розділі IV «Показники господарської діяльності для платників єдиного податку третьої групи» у назвах 5 та 6 рядків виправлено ставку єдиного податку з 2% та 4% на 3% та 5% відповідно. Рядки 10 та 11 розділу V «Визначення податкових зобов’язань по єдиному податку» також виправлено.
В Декларації для юросіб-єдинників 3-ї групи відповідні зміни внесено в розділи ІІ та ІІІ.
Також в Декларації платників ЄП 4-ї групи внесено зміни до виноски 8, а саме: рядки 1.1 – 2 заповнюватимуться одним рядком щодо всіх земельних ділянок за одним кодом органу місцевого самоврядування за КОАТУУ. За потреби (у разі наявності земельних ділянок за одним кодом органу місцевого самоврядування за КОАТУУ з різною нормативною грошовою оцінкою) кількість рядків 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 та 2 може бути збільшено.
Наказ № 369 набере чинності з дня офіційного опублікування.

Криворізька північна ОДПІ,
спеціально для рубрики
Новини Кривого Рогу
сайту Весь Кривий Ріг

Додати коментар