1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Актуальні новини для платників податків Кривого Рогу станом на 12.12.16 від Північної податкової міста

121216 7

До уваги платників податків!
Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що Міністерством фінансів України затверджено наказ від 23.09.2016 № 837 "Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547" відповідно до якого, вимоги щодо відображення акцизного податку (або іншого податку) у Книгах обліку розрахункових операцій (КОРО) не поширюються на записи, які формуються на підставі фіскальних касових чеків, що друкуються реєстраторами розрахункових операцій (РРО), версії внутрішнього програмного забезпечення, яких включено до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів та комп'ютерних систем до 11.03.2016.
КОРО за формами, наведеними у додатках 1 та 2 до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 № 417, можуть бути зареєстровані, перереєстровані у відповідному контролюючому органі, а також використовуватись суб'єктами господарювання до скасування реєстрації таких КОРО.
При розрахункових операціях за підакцизні товари такі КОРО можуть використовуватись за умови відображення сум акцизного податку (або іншого податку) у графах, в яких відображається сума ПДВ.
Крім того, внесено зміни до форм:
- Книги обліку розрахункових операцій на РРО;
- Книги обліку розрахункових операцій на господарську одиницю.
Наказ набув чинності з 04 листопада 2016 року (опублікований в «Офіційному віснику України» №85 від 04.11.2016).

Починаючи з 1 грудня 2016 року звіт з ЄСВ подається за новою формою
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 07.09.2016 N 813 "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України" внесені зміни, до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 N 435.
Отже, вперше за новою формою платники податків будуть звітуватися за листопад 2016 року.
Довідково: лист ДФС України від 08.11.2016 № 35758/7/99-99-13-02-01-17 «Про надання роз’яснення».

У громадян залишився місяць, щоб скористатися правом на податкову знижку за наслідками 2015 року
Нагадуємо, що право фізичних осіб (резидентів) – платників податку на доходи фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, на податкову знижку регламентується статтею 166 «Податкова знижка» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Згідно з підпунктом 166.2.1 пункту 166.2 статті 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами (квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів). При цьому, у зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Нагадуємо, що перелік витрат, які дозволено включати до податкової знижки з урахуванням відповідних обмежень до них, визначений пунктом 166.3 статті 166 ПКУ.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).
Для отримання податкової знижки за 2015 рік громадяни повинні надати до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку у контролюючому органі) Декларацію до кінця 2016 року за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів від 02.10.2015 №859 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за № 1298/27743).

Пільги зі сплати транспортного податку не передбачені
Звертаємо увагу, що Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не передбачено встановлення пільг та звільнення від сплати транспортного податку.
Отже, усі фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в України згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 ПКУ є об’єктами оподаткування, не звільняються від обов’язку сплати транспортного податку.
Нагадуємо, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 ПКУ об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Так, станом на 01.01.2016 мінімальна заробітна плата становила 1 378 гривень. Таким чином, якщо легковий автомобіль не досяг п’ятирічного віку та його середньоринкова вартість перевищує 1 033 500 гривень (1 378 грн. х 750), то цей автомобіль у 2016 році є об’єктом оподаткування транспортним збором.
Відповідно до пункту 267.4 статті 267 ПКУ ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті ПКУ.

Чи вважається автомат з продажу товарів (послуг) реєстратором розрахункових операцій?
Відповідно до статті 2 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями автомат з продажу товарів (послуг) – це реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості та створює контрольну стрічку в електронному вигляді.

Верховною Радою України зареєстрований проект Закону України щодо особливостей проведення перевірок суб’єктів малого підприємництва
Повідомляємо, що 29.11.2016 Верховною Радою України (далі – ВРУ) зареєстрований проект Закону України «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (щодо особливостей проведення перевірок суб’єктів мікропідприємництва та малого підприємництва)» №5465 (далі – законопроект №5465).
Метою і завданнями прийняття цього Законопроекту є зниження тиску контролюючих органів на суб’єктів малого підприємництва, створення сприятливих умов для ведення бізнесу, поліпшення бізнес-клімату та стимулювання розвитку підприємництва в Україні.
Законопроектом №5465 пропонується доповнити підрозділ 10 «Інші перехідні положення» розділу XX «ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» Податкового кодексу України новим абзацом, яким передбачено, що тимчасово, до 31 грудня 2020 року, установити, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб – підприємців, які відповідають критеріям, встановленим Господарським кодексом України для суб’єктів мікропідприємництва та малого підприємництва, здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.
Також передбачається, що зазначене обмеження не поширюється на позапланові перевірки з питань:
1) дотримання норм законодавства, що регулює виробництво, імпорт, оптову або роздрібну торгівлю підакцизними товарами;
2) дотримання норм законодавства щодо наявності ліцензій;
3) своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску;
4) відшкодування податку на додану вартість.
Законопроект №5465 з пояснювальною запискою та порівняльною таблицею до нього розміщені на офіційному веб-порталі ВРУ за посиланням:
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60607
Законопроект 30.11.2016 передано на опрацювання до відповідних Комітетів ВРУ.

До якого контролюючого органу повинен подати заяву платник на повернення коштів у разі помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань не за місцем перебування на податковому обліку?
Територіальні органи Державної фіскальної служби при поверненні помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов’язкових платежів) керуються Порядком взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31.12.2015 за №1679/28124) (далі – Порядок).
Відповідно до п.5 зазначеного Порядку повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

У поточному році з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів майже на 700 мільйонів гривень
З початку року співробітники податкової міліції у рамках операції "Акциз-2016" вилучили з незаконного обігу підакцизних товарів на суму 691,9 млн гривень. Про це сьогодні під час прес-конференції заявив Перший заступник голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан.
Зокрема, за його словами, було вилучено більше 1,1 млн літрів спирту, більше 910 тисяч літрів алкогольних напоїв, 7,7 млн пачок тютюнових виробів і майже 80 тонн тютюну, а також 13,6 тисяч тонн паливно-мастильних матеріалів.
Сергій Білан також повідомив, що в поточному році було припинено діяльність 155 незаконних виробництв підакцизних товарів, у тому числі 128 цехів з виготовлення лікеро-горілчаних виробів, відкрито 394 кримінальні провадження за статтею 204 КК України.
"Економічний ефект від проведення заходів склав близько 290 мільйонів гривень тільки акцизного податку, які надійшли в результаті реалізації легальної підакцизної продукції, яка заповнила частку ринку, що звільнилася від фальсифікату, - зауважив Сергій Білан.

Змінена форма Типового договору оренди землі
Криворізька північна ОДПІ інформує, що 02.12.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 №843 «Про внесення змін до Типового договору оренди землі» (далі – Постанова №843).
Як повідомляється на єдиному веб-порталі органів виконавчої влади України, Постановою №843 удосконалена типова форма договору оренди землі.
Зокрема, відповідно до цієї Постанови фізичні та юридичні особи під час підготовки договорів оренди землі витрачатимуть менше часу та коштів за рахунок можливості укладання договору оренди на декілька земельних ділянок одного орендодавця.
Крім того, Постанова №843 приводить у відповідність Типову форму договору оренди землі до вимог законодавства, зокрема, у частині встановлення строку оренди земель сільськогосподарського призначення не менше ніж 7 років, а у разі передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства, особистого селянського господарства земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які є земельними ділянками меліорованих земель і на яких проводиться гідротехнічна меліорація, – не менше ніж 10 років.
Зазначеним документом також передбачено, що відтепер сторони в обов’язковому порядку повинні погодити лише об’єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки), строк дії договору оренди, орендну плату із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Постанова №843 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 02.12.2016 №227.

За одинадцять місяців 2016 року до державного бюджету надійшло понад 1,5 мільярд гривень податків
Криворізькою північною ОДПІ з початку року забезпечено збір до державного бюджету в сумі 1 млрд. 573,1 млн. грн., що на 303,6 млн. грн більше, ніж за аналогічний період 2015 року, - проінформував заступник начальника Криворізької північної ОДПІ Владислав Воінов під час засідання круглого столу.
У розрізі платежів у січні-листопаді 2016 року до державного бюджетів надійшло:
податку на додану вартість – 401,5 млн.грн.;
податку на прибуток – 87 млн.грн.;
податку на доходи фізичних осіб – 277,3 млн.грн;
військового збору – 76,9 млн.грн.;
плати за надра – 700,2 млн.грн;
екологічного податку – 20,4 млн.грн.
«Налагодження партнерських відносин з платниками податків - один із основних пріоритетів у роботі Криворізької північної ОДПІ. Така взаємодія сприяє забезпеченню своєчасного наповнення державного та місцевого бюджетів, а представникам бізнесу дає змогу вести успішну, законну та прибуткову господарську діяльність», – зазначив Владислав Воінов.

Надходження листопада збагатили місцеві бюджети на 225,8 мільйонів гривень
Криворізькою північною ОДПІ за листопад 2016 року забезпечено надходження коштів до місцевих бюджетів в сумі 225,8 млн.грн., що на 22,4%, або на 41,3 млн. грн. більше рівня 2015 року.
З початку ж року до місцевих скарбниць зібрано 1млрд. 795 млн. грн. Це на 354 млн. грн., або на 24,6%, більше надходжень січня – листопада 2015 року.
Найбільшу питому вагу в доходах місцевих бюджетів займає податок на доходи фізичних осіб (понад 46%), якого з початку року зібрано 831 млн. грн. За рахунок плати за землю кошики місцевих бюджетів поповнилися на 385,8 млн. грн., його частка в доходах місцевих бюджетів складає понад 21%. Єдиного податку суб’єктами господарювання сплачено 107,3 млн. грн., питома вага платежу становить майже 6%.

Якість та комфорт забезпечуються в Центрі обслуговування платників
Центри обслуговування платників Криворізької північної ОДПІ мають на меті надання якісної податкової допомоги та забезпечення комфортних умов платникам при отриманні адміністративних послуг.
За 11 місяців 2016 року кількість відвідувачів Центрів обслуговування платників ОДПІ склала майже 50 тис. платників, яким надано понад 53,703 тис. адміністративних послуг. Найбільш запитуваними є послуги з видачі картки платника податків (ідентифікаційний код) (39,3 тис.), реєстрацій книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок (3,6 тис.), книг обліку доходів (2,2 тис.), видача витягів з реєстру платників єдиного податку (1,7 тис.), тощо.
Станом на 01.12.2016 кількість звернень (податкові консультації, надання адміністративних послуг, приймання звітності та вхідної кореспонденції) склала – 99745.
Для отримання адміністративних послуг, консультацій або надання пропозицій щодо покращення роботи Центрів обслуговування платників Криворізької північної ОДПІ мешканці районів міста (Саксаганського, Довгинцівського, Покровського та Тернівського) можуть звернутися за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Січеславська, 4 або за тел.: (056)466-47-25, мешканці Криворізького району – за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Кобилянського, 148 а або за тел.: (056)426-28-15, мешканці Софіївського району – за адресою: смт Софіївка, вул. Меліоративна, 3 а або за тел.: (056)502-93-33.

Щодо отримання податкової пільги зі сплати податку на прибуток підприємств суб’єктами господарювання, які надають благодійну допомогу учасникам АТО
Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що Кабінет Міністрів України постановою від 26.10.2016 №758 (далі – Постанова №758) затвердив перелік товарів, виконаних робіт, наданих послуг, вартість яких на період проведення антитерористичної операції (АТО) включається до інших витрат звичайної діяльності або на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату оподаткування.
До зазначеного переліку входять:
- спеціальні засоби індивідуального захисту;
- технічні засоби спостереження;
- лікарські засоби;
- засоби особистої гігієни;
- продукти харчування;
- предмети речового забезпечення,
які добровільно передані Збройним Силам, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, що утримуються за рахунок коштів держбюджету.
Зазначена Постанова дозволить тимчасово, на період проведення АТО, суб’єктам господарювання, які надають благодійну допомогу учасникам АТО, отримати податкову пільгу зі сплати податку на прибуток підприємств.
Зазначений перелік затверджено відповідно до пункту 33 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України. Постанова №758 набрала чинності 02.11.2016.

Пільги зі сплати земельного податку для учасників АТО
Органи місцевого самоврядування, зокрема, відповідно до п.284.1 ст.284 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідних територіях.
Сільським, селищним, міським радам та радам об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів (п.п.12.3.7 п.12.3 ст.12 зазначеного Кодексу).
Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб передбачені ст.281 цього Кодексу. Так, відповідно до п.п.281.1.4 п.281.1 цієї статті від сплати податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначеної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:
- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара (п.281.2 ст.281 Кодексу).
Отже, якщо у фізичної особи є посвідчення, яке підпадає під дію п.п.281.1.4 п.281.1 ст.281 Кодексу з урахуванням п.281.2 цієї статті, така фізична особа звільняється від сплати земельного податку.

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність за готівку
ДФС України на головній сторінці офіційного веб-порталу повідомила, що останнім часом почастішали випадки порушення суб’єктами господарювання дотримання касової дисципліни щодо своєчасності оприбуткування виручки.
Відповідно до п.2.6 Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637, уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися.
У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) або використанням розрахункової книжки (далі – РК) оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Тобто, щоденно суб’єкт господарювання повинен оприбутковувати у КОРО виручку на підставі фіскальних звітних чеків РРО (Z-звітів).
За несвоєчасне (через день і більше) оприбуткування передбачена штрафна санкція у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої та/або несвоєчасно оприбуткованої суми коштів, відповідно до ст.1 Указу Президента України від 12.06.1995 №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».

Криворізька північна ОДПІ ,
спеціально для рубрики
Новини Кривого Рогу
сайту Весь Кривий Ріг

Добавить комментарий