1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Актуальні податкові новини для платників податків Кривого Рогу станом на 17.10.16

171016 6

Чи повинна фізична особа – власник нежитлового приміщення (його частини) у багатоповерховому жилому будинку сплачувати земельний податок?
Відповідно до п.287.8 ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
Згідно із пунктом 286.6 статті 286 Кодексу за земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.
Пунктом 286.1 ст.286 Кодексу визначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Таким чином, фізична особа – власник нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку є платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

До уваги посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування
Звертаємо увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Відповідно до Прикінцевих положень Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» зі змінами та доповненнями (далі – Закон) у 2016 році службові особи, які на день початку роботи системи подання та оприлюднення декларацій займають згідно зі статтею 50 цього Закону відповідальне та особливо відповідальне становище, до яких у тому числі віднесено посади державної служби категорії «А» та «Б», зобов’язані подати щорічні декларації за минулий рік у порядку, встановленому цим Законом, протягом 60 календарних днів після початку роботи системи.
Таким чином, для подання декларації за минулий рік суб’єкт декларування має використовувати особистий ключ електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), отриманий для виконання своїх службових обов’язків.
Разом з цим, особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування протягом звітного року, отримують послуги ЕЦП як фізичні особи, а не як посадова особа органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи або організації державної форми власності.
Додатково повідомляємо, що відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №145-р «Про забезпечення надання послуг електронного цифрового підпису державним службовцям, які займають посади, віднесені до категорій А і Б, та інші прирівняні до них посади» акредитовані центри сертифікації ключів Міністерства юстиції України, Державної фіскальної служби України та Державної казначейської служби України здійснюють надання послуг електронного цифрового підпису суб’єктам декларування на безоплатній основі.

З січня по вересень поточного року громадяни Дніпропетровщини задекларували понад 3,4 млрд. грн. доходу
З початку 2016 року більше 48 тисяч мешканців Дніпропетровської області надали до фіскальних органів декларації про майновий стан та доходи. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала понад 3,4 млрд. грн.
До сплати за результатами декларування підлягає 78,2 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 5,5 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Сума військового збору до сплати складає 13,2 млн. грн. Повернення ж з бюджету у вигляді податкової знижки отримають 7873 громадянина на загальну суму 9,3 млн. грн. Про це повідомив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Про одержані в 2015 році понад мільйонні статки повідомили 300 громадян Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає 1,4 млрд. грн.

Податковий календар жовтня 2016 року
Криворізька північна ОДПІ звертає увагу, що
19 жовтня, середа,
останній день подання:
- декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать спільному підприємству з іноземними інвестиціями – резиденту України і знаходяться за її межами, за IIІ квартал 2016 року;
- коригування попередньої заявки-розрахунку про потребу у марках акцизного податку на жовтень 2016 року
останній день сплати:
- авансового внеску з податку на доходи фізичних осіб фізичними особами – підприємцями, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування за III квартал 2016 року;
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування, за III квартал 2016 року

Внутрішньою безпекою ДФС під час одержання хабара затримано працівника ГУ ДФС в Одеській області
Співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки ДФС України, управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС в Одеській області та Генеральної прокуратури України затримано «на гарячому» працівника відділу викриття кримінальних правопорушень в митній сфері оперативного управління ГУ ДФС в Одеській області, який вимагав у підприємця хабар за неперешкоджання здійсненню митного оформлення товарів на Одеській митниці ДФС.
Хабарника затримано під час отримання частини коштів в сумі 65 тис. гривень. Встановлено, що першу частину неправомірної вигоди він отримав раніше.
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за кваліфікацією «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою» (ч. 3 ст. 368 КК України).
Тривають першочергові слідчі дії.

Чи повинні сплачувати ПДВ фізичні особи споживачі товарів, послуг?
Згідно із п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються ПКУ.
Статтею 9 ПКУ передбачено, що ПДВ є загальнодержавним податком та відповідно до ст.8 ПКУ є обов’язковим до сплати на усій території України.
ПДВ є основним джерелом формування дохідної частини державного бюджету і як загальнодержавний податок спрямовується на забезпечення вирішення завдань соціально-економічного розвитку України, фінансування бюджетної сфери, підвищення життєвого рівня населення, у тому числі здійснення соціальних виплат малозабезпеченим верствам населення.
Крім того, ПДВ є податком на споживання і сплачувати його повинні всі споживачі товарів і послуг незалежно від категорії (фізичні чи юридичні особи), соціального стану та рівня доходу споживача.
ПДВ не має індивідуального характеру (як, наприклад, податок з доходів фізичних осіб) і не може бути ідентифікованим для кожного покупця окремо.
Платники-суб’єкти господарювання, здійснюючи продаж товарів/послуг, зобов’язані утримувати у споживачів таких товарів/послуг ПДВ у складі їх вартості та вносити суму податку до бюджету, а покупці, які придбавають товари та споживають послуги (незалежно від того, чи вони є суб’єктами підприємницької діяльності, чи ні), здійснюють компенсацію вартості таких товарів/послуг продавцям за цінами разом з ПДВ.
У зазначеному порядку громадяни сплачують ПДВ при купівлі продуктів харчування, одягу, в складі вартості комунальних послуг, електроенергії, послуг телефонного зв’язку тощо.
Таким чином, виходячи з норм ПКУ, платник податку, зареєстрований відповідно до вимог розд. V ПКУ, включає ПДВ до складу вартості товарів/послуг та сплачує його до бюджету, а покупець/споживач компенсує вартість таких товарів/послуг (у тому числі послуг із електропостачання) продавцю за цінами (з урахуванням податку) в момент їх придбання/споживання та незалежно від категорії покупців/споживачів.
При цьому покупець/споживач при придбанні/споживанні товарів/послуг самостійно не обраховує ПДВ та не сплачує його до бюджету.

Розрахунок пені платником податків при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання
Державна фіскальна служба України листом від 05.09.2016 № 19175/6/99-99-15-02-02-15 повідомила щодо розрахунку пені при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання.
Зокрема, у листі зазначено, що відповідно до статті 50 Податкового Кодексу України у разі, якщо у майбутніх податкових періодах платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених п. 50.2 статті 50:
або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;
або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку.
Також при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного Кодексом нараховується пеня (пп. "а" пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Кодексу).
Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п. 129.4 ст. 129 Кодексу).
Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань (пп. 129.3.1 п. 129.3 ст. 129 Кодексу).

Які платники єдиного податку можуть бути платниками ПДВ?
Для цілей оподаткування податком на додану вартість відповідно до п. 180.1 ст. 180 Податкового кодексу України платником податку, зокрема, є будь – яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.
У разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розд. V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої – третьої групи (п. 181.1 ст. 181 ПКУ).
Статтею 297 ПКУ передбачено, що платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, крім ПДВ, що сплачується фізичними особами та юридичними особами, які обрали ставку єдиного податку, визначену п.п. 1 п. 293.3 ст. 293 ПКУ, а також що сплачується платниками єдиного податку четвертої групи.
Згідно із п. 293.3 ст. 293 ПКУ відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі:
3 відсотки доходу – у разі сплати ПДВ згідно з ПКУ;
5 відсотків доходу – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.
Ставка єдиного податку, визначена для третьої групи у розмірі 3 відсотки, може бути обрана:
а) суб’єктом господарювання, який зареєстрований платником ПДВ відповідно до розд. V ПКУ, у разі переходу ним на спрощену систему оподаткування;
б) платником єдиного податку третьої групи, який обрав ставку єдиного податку в розмірі 5 відсотків, у разі добровільної зміни ставки єдиного податку;
в) суб’єктом господарювання, який не зареєстрований платником ПДВ, у разі його переходу на спрощену систему оподаткування або зміни групи платників єдиного податку шляхом реєстрації платником ПДВ відповідно до розд. V ПКУ (п. 293.8 ст. 293 ПКУ).
Враховуючи зазначене, платниками ПДВ можуть бути фізичні та юридичні особи платники єдиного податку третьої групи, які обрали ставку єдиного податку у розмірі 3 відсотки доходу, а також сільськогосподарські товаровиробники - платники єдиного податку четвертої групи.

Терміни обов’язкової реєстрації платника ПДВ
Відповідно до пункту 181.1 статті 181 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розд. V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 грн. (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.
Згідно із п. 183.2 ст. 183 ПКУ у разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у ст. 181 ПКУ.
Пунктом 183.10 ст. 183 ПКУ визначено, що будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
Окрім того, згідно із п.п. 6 п. 180.1 ст. 180 ПКУ платником ПДВ є особа, що проводить операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави (у тому числі майна, визначеного у ст. 243 Митного кодексу України), незалежно від того, чи досягає вона загальної суми операцій із постачання товарів/послуг, визначеної п. 181.1 ст. 181 ПКУ, а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством.

З початку року 34 дніпропетровських підприємця позбулися ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім
Впродовж січня – вересня 2016 року місцеві бюджети Дніпропетровського регіону поповнилися на 59,2 млн. грн. від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. З них 42,7 млн. грн. – тільки від ліцензування роздрібної торгівлі. Про це повідомила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Усього в області діє 13145 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 5704 суб’єктам господарської діяльності. Наразі, протягом дев’яти місяців поточного року дніпропетровські суб’єкти господарювання отримали 10001 ліцензію, з них 5529 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольних напоїв та 4472 – тютюнових виробів.
Разом з тим, з січня по вересень за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 1577 ліцензій; анульовано – 1532, в тому числі – 34 за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.

Хто є платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України?
Відповідно до п.254.1 ст.254 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України у межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі:
- ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України;
- ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою;
- дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення;
- дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.
Не є платниками рентної плати спеціальні користувачі, перелік яких визначено законодавством про радіочастотний ресурс, та радіоаматори (п.254.2 ст.254 Кодексу).
Перелік користувачів радіочастотного ресурсу – платників рентної плати та/або зміни до нього подаються центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, із зазначенням виду зв’язку, смуги радіочастотного ресурсу, регіонів користування радіочастотним ресурсом двічі на рік: до 1 березня та до 1 вересня поточного року, станом на 1 січня та 1 липня відповідно за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом з регулювання у сфері телекомунікацій, користування радіочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв’язку (п.п.254.5.1 п.254.5 ст.254 Кодексу).
Платники рентної плати подають до контролюючих органів копії ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, ліцензій на мовлення та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв у місячний строк після їх видачі (п.п.254.5.4 п.254.5 ст.254 Кодексу).

Податковий календар жовтня 2016 року
Криворізька північна ОДПІ звертає увагу, що
20 жовтня, четвер,
останній день подання:
- податкової декларації з ПДВ за вересень 2016 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- декларації акцизного податку за вересень 2016 року;
- податкової декларації рентної плати за вересень 2016 року з розрахунком:
• рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
• рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
• рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
• рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за вересень 2016 року платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у вересні 2016 року;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (форма №Д4 (місячна)) за вересень 2016 року
останній день сплати:
- авансового внеску з єдиного податку за жовтень 2016 року платниками, віднесеними до першої та другої груп;
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за вересень 2016 року (крім гірничих підприємств);
- доплати за вересень 2016 року (у разі потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованої з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку *

З початку року управлінням аудиту Криворізької північної ОДПІ забезпечено надходження до бюджету 15,3 млн.грн.
За результатами документальних перевірок з початку року, недобросовісним платникам донараховано 8,9 млн.грн.
«Планові контрольно - перевірочні заходи спрямовуються лише на ті підприємства, які свідомо не сплачують або сплачують не в повному обсязі платежі до бюджету, використовуючи схеми мінімізації або ухилення від оподаткування.» - зазначає перший заступник начальника Криворізької північної ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Клюцковський.
З початку року за результатами перевірок донараховано 3,0 млн.грн. грошових зобов'язань, які узгоджені з платниками податків. З урахуванням погашення сум податкового боргу за актами минулих періодів до бюджету надійшло 15,3 млн.грн.

Об’єкти спадщини для оподаткування податком на доходи фізичних осіб
Звертаємо увагу, що оподаткування доходу, отриманого платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) у результаті прийняття ним у спадщину коштів, майна, майнових чи немайнових прав, регламентується статтею 174 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Так, пунктом 174.1 статті 174 Кодексу визначено, що об’єкти спадщини платника ПДФО поділяються з метою оподаткування на:
а) об’єкт нерухомості;
б) об’єкт рухомого майна, зокрема:
- предмет антикваріату або витвір мистецтва;
- природне дорогоцінне каміння чи дорогоцінний метал, прикраса з використанням дорогоцінних металів та/або природного дорогоцінного каміння;
- будь-який транспортний засіб та приладдя до нього;
- інші види рухомого майна;
в) об’єкт комерційної власності, а саме: цінні папери (крім депозитного (ощадного), іпотечного сертифіката), корпоративне право, власність на об’єкт бізнесу як такий, тобто власність на цілісний майновий комплекс, інтелектуальна (промислова) власність або право на отримання доходу від неї, майнові та немайнові права;
г) сума страхового відшкодування (страхових виплат) за страховими договорами, а також сума, що зберігається відповідно на пенсійному депозитному рахунку, накопичувальному пенсійному рахунку, індивідуальному пенсійному рахунку спадкодавця – учасника накопичувальної системи пенсійного забезпечення;
ґ) готівка або кошти, що зберігаються на рахунках спадкодавця, відкритих у банківських і небанківських фінансових установах, у тому числі депозитні (ощадні), іпотечні сертифікати, сертифікати фонду операцій з нерухомістю.

До уваги платників податків: оновлено довідники податкових пільг!
Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) ДФС затверджені станом на 01.10.2016:
- Довідник №80/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;
- Довідник №80/2 інших податкових пільг.
У зазначених Довідниках надано перелік пільг із зазначенням їх кодів та термінів дії з податку на прибуток підприємств; податку на додану вартість; з плати за землю; з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; з акцизного податку з вироблених в Україні та з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції); з місцевих податків та зборів; з державного мита.
Дані цих Довідників використовуються платниками під час заповнення Звіту про суми податкових пільг, форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».
Довідники пільг розміщені на сайті ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

Щодо оподаткування ПДВ операцій з відступлення аграрної розписки
Державною фіскальною службою України у листі від 06.10.2016 №32818/7/99-99-15-03-02-15 «Про особливості оподаткування ПДВ операцій, пов’язаних з обігом аграрних розписок» (далі – лист ДФС №32818) надано роз’яснення щодо порядку оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) операцій платників податку, пов’язаних з обігом аграрних розписок.
Зокрема, у листі зазначено, що операції з обігу (видачі, передачі, відступлення, повернення з відміткою про виконання і тощо) аграрних розписок не є об’єктом оподаткування ПДВ.
Також розглянуто:
- загальні правила оподаткування операцій з постачання товарів/послуг під забезпечення боргових зобов’язань покупця аграрною розпискою;
- порядок оподаткування послуг кредитора за аграрною розпискою подорощенню та збору врожаю заставленої сільськогосподарської продукції;
- особливості оподаткування ПДВ операцій з відступлення аграрної розписки.
Лист №32818 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/69924.html

До уваги платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України!
Звертаємо увагу, що за результатами проведеного Державною фіскальною службою України аналізу звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за червень – серпень 2016 року виявлені методологічні помилки заповнення платниками Рентної плати податкової звітності, а саме:
- неправильне застосування розміру встановлених ставок Рентної плати;
- неправильне заповнення коду радіозв’язку.
Нагадуємо, що порядок адміністрування Рентної плати регламентується статтею 254 «Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Ставки Рентної плати у гривнях за 1 МГц смуги радіочастот на місяць визначені пунктом 254.4 статті 254 Кодексу.
Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати виходячи з виду радіозв’язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо (п.п.254.5.2 п.254.5 ст.254 Кодексу).
Звертаємо увагу, що для ширини смуги радіочастот до 30 МГц (15х2) у кожному регіоні окремо, що належать окремому платнику Рентної плати – користувачу радіочастотного ресурсу, застосовується понижувальний коефіцієнт 0,75 (п.254.4 ст.254 Кодексу).

Шановні представники громадськості!
У зв’язку з початком діяльності Ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області (наказ ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 03.10.2016р. №1031) Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє про завершення роботи Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області, створеної наказом ГУ ДФС від 04.12.2014р. №86.
Звертаємо увагу, що відповідно до постанови КМУ від 3 листопада 2010 року №996 (із змінами) приймання заяв для участі в установчих зборах припиняється за 30 календарних днів до їх проведення.
Отже, останній день прийому документів – 28 жовтня 2016 року (включно).
Прийом документів на паперових носіях (з підписами та печатками) здійснюється за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-а.
Зразки документів знаходяться за посиланням:
http://sfs.gov.ua/pro-sfs-ukraini/gromadska-rada/initsiativna-grupa/zrazki-dokumentiv/

Суб’єкти господарювання при використанні автономних систем опалення є платниками екологічного податку
У разі використання автономних систем опалення, суб’єкти господарювання є платниками екологічного податку за фактичний обсяг забруднюючих речовин, які утворюються і викидаються в атмосферне повітря при згоранні палива (незалежно від наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення).
Платники екологічного податку складають окремо за кожний звітний квартал (не наростаючим підсумком) податкові декларації екологічного податку за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715 (далі – податкова декларація) та подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до органів фіскальної служби за місцем знаходження стаціонарних джерел забруднення.
У разі, якщо платник податку перебуває на податковому обліку в місті з районним поділом, то він подає податкову декларацію за викиди, скиди усіма своїми джерелами забруднення та/або розміщення відходів, якщо ці джерела та/або спеціально відведені місця для розміщення відходів розташовані на території такого міста, за місцем перебування платника податку на податковому обліку.
Якщо місце подання податкових декларацій не збігається з місцем перебування на податковому обліку підприємства, установи, організації, громадянина-суб’єкта підприємницької діяльності, то до податкової інспекції, де такий суб‘єкт господарювання перебуває на обліку, подаються копії відповідних податкових декларацій протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.
Суми екологічного податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, обчислюються платниками податку самостійно щокварталу, виходячи з фактичних обсягів викидів, ставок податку (п.249.3 ст.249 Податкового кодексу України).
Платник екологічного податку, який не має дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, самостійно визначає обсяги викидів та ставки податку.

Особливості складання податкової накладної при експорті товарів
Платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі на дату виникнення податкових зобов’язань та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України).
Відповідно до вимог Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної" , при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10 – 15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається відповідний тип причини.
Зокрема, у разі постачання товарів/послуг покупцю, який не зареєстрований як платник податку, та у разі складання податкової накладної за щоденним підсумком операцій зазначається тип причини: «07» - складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України.
У разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України у графі «Отримувач (покупець)» зазначається найменування (П.І.Б.) нерезидента та через кому – країна, в якій зареєстрований покупець (нерезидент), а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «300000000000».

Сума акцизного податку, включеного до вартості товару та сплаченого під час придбання, не відноситься до витрат фізичної особи - підприємця
Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, регулюється статтею 177 Податкового кодексу України.
Об‘єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов‘язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.
Перелік витрат, безпосередньо пов‘язаних з отриманням доходів фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, визначено п.177.4 ст.177 ПКУ.
Однак вказаний перелік не містить акцизного податку, який включений до вартості товару та сплачений під час придбання.
Таким чином, фізична особа - підприємець на загальній системі оподаткування не має право включити до витрат суму сплаченого акцизного податку, включеного до вартості товару, який нею придбавається з метою подальшої реалізації.
Крім того, Порядком ведення книги обліку доходів і витрат, затвердженим наказом Міндоходів від 16.09.2013 р. №481, передбачено зазначення суми отриманих доходів без податку на додану вартість. Суми акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів не виключаються із сум отриманого доходу.

Про особливості застосування спеціального режиму оподаткування в сільському господарстві у 2016 році
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що Державною фіскальною службою України у зв’язку із внесенням змін до Податкового кодексу України Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" повідомлено про окремі особливості перерахування у 2016 році коштів на додаткові електронні рахунки, відкриті суб’єктами спеціального режиму оподаткування в сільському господарстві.
Роз’яснення з цих питань викладено у листі Державної фіскальної служби України від 05.01.2016 № 203/7/99-99-19-03-02-17 «Про особливості застосування спеціального режиму оподаткування в сільському господарстві у 2016 році», який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/65869.html).

Криворізька північна ОДПІ,
спеціально для рубрики
Новини Кривого Рогу
сайту Весь Кривий Ріг

Добавить комментарий