1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Актуальні новина для підприємців та бухгалтерів в Кривому Розі від Північної податкової - станом на 26.09.16

260916 19

Протягом восьми місяців поточного року центри обслуговування платників Дніпропетровщини надали понад 178 тисяч адмінпослуг
На сьогодні 36 Центрів обслуговування платників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надають 23 види адміністративних послуг. Діяльність центрів забезпечує 303 працівника структурних підрозділів, задіяних у роботі ЦОПів. Впродовж січня – серпня 2016 року ЦОПами області надано 178,1 тисяч адміністративних послуг. Загалом працівниками ЦОПів органів ДФС у Дніпропетровській області надано 1мільйон 805,1 тисяч послуг.
«З метою підвищення ефективності та якості надання послуг у Центрах обслуговування платників проводяться письмові опитування за допомогою розташованої скриньки пропозицій та побажань», – зазначила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Вона також нагадала, що окрім отримання адміністративних, консультативних та інформаційних послуг, відвідувачі Центрів обслуговування платників мають можливість подати податкову звітність та одержати ключі електронного цифрового підпису.
З переліком адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини та Інформаційними картками адмінпослуг можна ознайомитись на суб-сайті ГУ ДФС у Дніпропетровській області у розділі «Адміністративні послуги» (http://dp.sfs.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/) та у Центрах обслуговування платників області.

Чи має право платник податку на податкову знижку за навчання, якщо освіта отримується у декількох навчальних закладах (у т.ч. за кордоном)?
Згідно з підпунктом 166.3.3 пункту 166.3 статті 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати.
Така сума не може перевищувати розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень, у розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року, що у 2015 році складала 1710 грн. (1218 грн. х 1,4 = 1705 грн.).
Податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту –фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номеру облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті (підпункт 166.4.1 п.166.4 ст.166 Кодексу).
Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень пункту 164.6 ст.164 Кодексу (підпункт 166.4.2 п.166.4 ст.166 Кодексу).
Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування; платників податків та зборів; їх права та обов’язки; компетенцію контролюючих органів; повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (пункт 1.1 ст.1 Кодексу).
Враховуючи вищевикладене, платник податків, який навчається у декількох навчальних закладах України, за умови виконання усіх умов, передбачених Кодексом, має право скористатися податковою знижкою на навчання.
Платники податків, які навчаються за кордоном, права на податкову знижку у частині витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь закордонних закладів освіти, не мають.

Суб’єктам господарювання надана можливість отримувати відомості з Єдиного державного реєстру в електронному вигляді
З метою реалізації вимог статті 11 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» з внесеними змінами та доповненнями Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 08.09.2016 №593 «Деякі питання надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Постанова №593).
Відповідно до цієї Постанови суб’єктам господарювання надана можливість отримувати відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) в електронному вигляді із використанням сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру з метою обробки та перетворення відкритих відомостей Єдиного державного реєстру для їх подальшого сприйняття автоматизованими та інформаційними системами.
Також технічним адміністратором Єдиного державного реєстру суб’єктам господарювання надаватиметься сервісна послуга щодо підготовки відомостей у відповідному форматі, адаптованому для сприйняття інформаційними системами споживача.
Відповідно до пункту 2 Постанови №593 встановлена щомісячна плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру відповідно – два розміри мінімальної заробітної плати.
Плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру, розмір якої визначається виходячи з місячного розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому такі відомості надаються, та округлюється до гривні, перераховується до державного бюджету в установленому порядку (пункт 3 Постанови №593).
Згідно з пунктом 4 Постанови №593 критерії, строки, порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру, умови та розмір абонентної плати за надання сервісної послуги, зазначеної у пункті 1 цієї Постанови, визначаються у договорі, укладеному з технічним адміністратором Єдиного державного реєстру.

До уваги платників електронний сервіс ДФС «Інформація з реєстрів»!
Звертаємо увагу, що після модернізації електронних сервісів на веб-порталі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) інформацією з реєстрів ДФС, які є загальнодоступними, можна скористатись у режимі реального часу.
У режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» у меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС за посиланням:
https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx
розміщені електронні сервіси:
- «Дані про взяття на облік платників»;
- «Дані реєстру платників ПДВ»;
- «Дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального»;
- «Реєстр платників єдиного податку»;
- «Реєстр страхувальників»;
- «Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами»;
- «Інформація про РРО»;
- «Інформація про книги ОРО»;
- «Система обліку публічної інформації».

На Волині викрито махінації з державними закупівлями на 24,9 млн. гривень
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Волинській області спільно з СБУ встановлені факти можливих протиправних дій при виконанні угоди в рамках державних закупівель.
Так, одне з державних підприємств, зареєстроване у Львівській області, згідно з угодою мало придбати для будівництва шахти у Волинській області обладнання (підземні стрічкові конвеєри), виготовлене приватним акціонерним товариством. При цьому виробничі потужності підприємства розташовані на тимчасово окупованій території України.
З’ясувалося, що інформація, відображена у податковому обліку зазначеного товариства, є недостовірною, а дії його посадових осіб створили передумови для протиправного вилучення коштів державного фінансування на суму 24,9 млн. гривень.
За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст. 366 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.

Отримати ЕЦП можливо лише за новими формами реєстраційних документів
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що відповідно до наказу Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 10.08.2016 №118 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» (далі – Наказ №118) з 5 вересня поточного року набули чинності нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).
Наказом №118 затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм:
- Реєстраційна картка (для юридичної особи);
- Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця);
- Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки;
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг ЕЦП можна у розділі «Реєстрація користувачів» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням:
http://acskidd.gov.ua/r_kor

Уряд затвердив переліки: товарів, які мають біржове котирування, та світових товарних бірж
Відповідно до підпункту 39.2.1.3 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2016 №616 (далі – Постанова №616) затверджено перелік товарів, що мають біржове котирування, а також перелік світових товарних бірж для удосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.
Статтею 39 Кодексу визначено, що платник податку, який бере участь у контрольованій операції, повинен визначати обсяг його оподаткованого прибутку відповідно до принципу «витягнутої руки». Контрольованими є операції з вивезення у митному режимі експорту та/або ввезення у митному режимі імпорту товарів, що мають біржове котирування.
Для встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки» використовується діапазон цін на такі товари, що склалися на товарній біржі. Перелік товарів, які мають біржове котирування, та світових товарних бірж для кожної групи товарів визначається Кабінетом Міністрів України (підпункт 39.2.1.3 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу).
Постановою №616 визначено перелік товарів, що мають біржове котирування (відповідно до коду УКТЗЕД), та світові товарні біржі для кожної групи товарів для отримання інформації щодо результатів біржових торгів.

Чи звільняються від подання податкових декларацій з плати за землю юридичні особи, які мають право на пільги щодо сплати земельного податку або земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню?
Відповідно до пункту 286.2 ст.286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (пункт 286.3 ст.286 Кодексу).
Згідно із статтями 269 та 270 Кодексу платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Відповідно до пункту 30.1 ст.30 Кодексу податкова пільга – передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов’язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 цієї статті.
Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об’єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (пункт 30.2 ст.30 Кодексу).
Статтею 282 Кодексу визначено категорії юридичних осіб, які звільняються від сплати земельного податку, а статтею 283 Кодексу – види земельних ділянок, що не підлягають оподаткуванню.
Нормами Кодексу не передбачено звільнення від обов’язку подання податкових декларацій за земельні ділянки, з яких земельний податок не справляється через застосування податкових пільг.
Таким чином юридичні особи, які мають право на пільги щодо сплати земельного податку або земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню, не звільняються від обов’язку подання податкових декларацій за земельні ділянки, з яких земельних податок не справляється через застосування податкових пільг.

«ЗІР» – електронний сервіс ДФС України для самостійної орієнтації платників в інформаційному просторі вимог законодавства
Звертаємо увагу, що для якісного обслуговування платників податків та створення для них комфортних умов Державною фіскальною службою України на головній сторінці офіційного веб-порталу (sfs.gov.ua) розміщені та функціонують ряд електронних сервісів.
Так, електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (далі – «ЗІР») Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України – це «живий» інформаційний ресурс, яким можна скористатись у будь-який зручний час.
Інформація на цьому сервісі оновлюється щоденно та містить запитання – відповіді, письмові консультації, нормативні документи та інформаційні матеріали з питань оподаткування, митної справи та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС.
За допомогою цього ресурсу платники податків мають можливість оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із:
- відповідями на запитання, у тому числі, з якими найчастіше звертаються суб’єкти господарювання та громадяни до ДФС, у розділах «Актуальні запитання», «Запитання-відповіді з Бази знань» та «Письмові консультації»;
- нормативно-правовими, розпорядчими документами та іншою довідковою інформацією, термінами подання звітності та сплати податків і зборів у розділах «Нормативні та інформаційні документи», «Останні зміни в законодавстві», «Необхідно знати».
Крім того, розділ «Інтерактивна мапа» дозволяє користуватися можливістю покрокового пошуку інформації за напрямами «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО».
Також сервіс «ЗІР» містить розділ «Контакт-центр ГФС», який надає можливість користувачам ресурсу ознайомитись з інформацією про порядок отримання громадянами та бізнесом консультацій, інших інформаційних послуг за телефонними номерами 0-800-501-007 і (044)-454-16-13 у режимі он-лайн та порядку відправки електронних листів в Інформаційно-довідковий департамент ДФС.
Звертаємо увагу, що для зручності платників податків у «ЗІР» з липня поточного року запроваджено новий розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та зручній формі ознайомитись зі ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

Нові можливості електронного сервісу «Електронний кабінет платника»
З метою створення комфортних умов для платників в електронному сервісі «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) доопрацьовано режим «Введення звітності» в частині надання можливості платникам підготувати, заповнити та надіслати Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма 1-РА (місячна)) та Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма 1-РТ (місячна)).
Заповнення форм звітів здійснюється з використанням кодів продукції та кодів адміністративно-територіальних одиниць відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 11 лютого 2016 року №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення».
Звіт за формою 1-РА складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб’єкта господарювання.
Звіт за формою 1-РТ складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за місцем реєстрації суб’єкта господарювання.
Нагадуємо, що вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.
Вхід до особистого кабінету здійснюється при наявності електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП), зокрема безкоштовно ЕЦП можна отримати в АЦСК Інформаційно - довідкового департаменту ДФС (http://acskidd.gov.ua/).

За вісім місяців на сервіс «Пульс» звернулося 185 платників Дніпропетровщини
Впродовж січня – серпня поточного року на телефонний номер сервісу ДФС України «Пульс» від громадян Дніпропетровської області надійшло 185 звернень. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість зменшилася на 336 одиниць або на 35,5 відсотків.
Усі звернення розглянуто та вирішено згідно з чинним законодавством.
Найчастіше платники порушували питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (84 звернення або 46,93%). Крім того, 49 платників порушували питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області, 31 дзвінок стосувався роботи системи електронного адміністрування ПДВ. З приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 6 платників, роботи ЦОП – 5 .
«Головний принцип роботи сервісу «Пульс» – зворотній зв’язок та оперативне вирішення питань платників. Ефектом такого зворотного зв’язку стає покращення сервісного супроводу підприємництва краю», – зазначила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФСУ «Пульс» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

До уваги неприбуткових організацій!
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що 16.07.2016 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» (далі – Постанова №440).
Зазначена Постанова визначає дії контролюючих органів та неприбуткових підприємств, установ та організацій у перехідний період, тобто до 01.01.2017, з метою встановлення відповідності установчих документів неприбуткових організацій вимогам Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) для включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), затвердженого Постановою №440.
Звертаємо увагу, що ДФС України листом від 25.08.2016 №28602/7/99-99-15-02-01-17 «Про набуття чинності постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440» надані роз’яснення з питання належної організації роботи щодо ведення Реєстру. Зазначений лист розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/69588.html
Нагадуємо, що відповідно до підпункту 14.1.121 пункту 14.1 статті 141 Кодексу неприбуткові підприємства, установи та організації це неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу.
Згідно з підпунктом 133.4.1 п.133.4 ст.133 Кодексу неприбутковою підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);
- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами (підпункт 133.4.2 п.133.4 ст.133 Кодексу).
Підпунктом 133.4.6 пункту 133.4 статті 133 Кодексу визначено, що до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені:
- бюджетні установи;
- громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди;
- спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб;
- житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства);
- об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків;
- професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання;
- сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
- інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам цього пункту.

Про подання податкових документів в електронному вигляді
Державною фіскальною службою України у листі від 07.09.2016 №19336/6/99-99-08-02-01-15 (далі – лист ДФС №19336) надана податкова консультація стосовно подання податкових документів в електронному вигляді із використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), зокрема, у разі зміни платником податків місця реєстрації.
Порядок електронного документообігу між платниками податків та контролюючими органами з приводу подання податкових документів в електронному вигляді із використанням ЕЦП регламентується Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, що зареєстрована у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за №320/15011 (далі – Інструкція).
Платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства на підставі укладеного з контролюючим органом договору про визнання електронних документів (далі – Договір).
На сьогодні ДФС спрощено процес укладання Договорів про визнання електронних документів з територіальними органами ДФС, а саме: платником податків укладається один Договір з територіальним органом ДФС за основним місцем обліку, який надає право подавати податкові документи до будь-якого органу ДФС, в якому такий платник перебуває на обліку.
Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів.
Водночас контролюючий орган має право розірвати договір в односторонньому порядку, зокрема, у разі зміни платником податків місця реєстрації (пункт 4 розділу 6 додатка 1 до Інструкції).
У разі розірвання Договору контролюючим органом в односторонньому порядку платник податків, Договір з яким розірвано, має право до складання нового Договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами «а» і «б» пункту 49.3 статті 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) (пункт 49.4 статті 49 Кодексу).
З текстом листа №19336 можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/69663.html

ДФС про нові можливості електронного сервісу «Електронний кабінет платника (оновлена версія)»
Криворізька північна ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua/) повідомила про доопрацювання в електронному сервісі «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) режиму «Введення звітності» у частині надання можливості платникам підготувати, заповнити та надіслати Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма 1-РА (місячна)) та Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма 1-РТ (місячна)).
Заповнення форм звітів здійснюється з використанням кодів продукції та кодів адміністративно-територіальних одиниць відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.03.2016 №340/27470).
Звіт за формою 1-РА складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб’єкта господарювання.
Звіт за формою 1-РТ складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за місцем реєстрації суб’єкта господарювання.
Нагадуємо, що вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.
Вхід до особистого кабінету здійснюється при наявності електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).
Безкоштовно ЕЦП можна отримати в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://acskidd.gov.ua/).

Яким чином спадкоємці виконують грошові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб померлої фізичної особи?
Згідно з підпунктом 14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) грошове зобов’язання платника податків – сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов’язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв’язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності
Податкове зобов’язання – сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п.п.14.1.156 п.14.1. ст.14 Кодексу)
Підпунктом 37.3.2 п.37.3 ст.37 Кодексу визначено, що підставами для припинення податкового обов’язку, крім його виконання, є, зокрема, смерть фізичної особи.
У разі смерті платника податку або оголошення його судом померлим чи визнання безвісно відсутнім податок за останній податковий період справляється з нарахованих на його користь доходів. Відповідно до цього останнім податковим періодом вважається період, який закінчується днем, на який відповідно припадає смерть такого платника податку, винесення такого судового рішення. У разі відсутності нарахованих доходів податок сплаті не підлягає (п.162.3 ст.162 Кодексу).
Статтею 1216 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – Цивільний кодекс) визначено, що спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).
До складу спадщини входять усі права та обов’язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті (ст.1218 Цивільного кодексу).
Згідно з п.99.1 ст.99 Кодексу виконання грошових зобов’язань та/або погашення податкового боргу фізичної особи у разі її смерті або оголошення судом померлою здійснюється її спадкоємцями, які прийняли спадщину (крім держави), в межах вартості майна, що успадковується, та пропорційно частці у спадщині на дату її відкриття.
Претензії спадкоємцям пред’являються контролюючими органами в порядку, встановленому цивільним законодавством України для пред’явлення претензій кредиторами спадкодавця.
Після закінчення строку прийняття спадщини грошові зобов’язання та/або податковий борг спадкодавця стають грошовими зобов’язаннями та/або податковим боргом спадкоємців.
Протягом строку прийняття спадщини на грошові зобов’язання та/або податковий борг спадкодавців пеня не нараховується.
При цьому, у разі переходу спадщини до держави грошові зобов’язання померлої фізичної особи припиняються.
Особою, відповідальною за погашення грошових зобов’язань чи податкового боргу стосовно особи, яка померла або визнана судом безвісно відсутньою або оголошена померлою чи визнана недієздатною, є особа, яка вступає у права спадщини або уповноважені здійснювати розпорядження майном такої особи (п.97.4 ст.97 Кодексу).

Вийшов новий номер журналу «Вісник. Рейтинг»
На початку вересня поточного року у видавництві ДП «СВЦ» вийшов друком другий номер українського фінансово-економічного журналу «Вісник. Рейтинг», присвячений питанням розвитку енергетичного сектора економіки.
У номері опубліковано ТОП-100 платників податків, які сплатили найбільші обсяги коштів до скарбниці. Зокрема, ТОП-50 платників податків, які працюють у галузі енергетики, а також ТОП-50 платників податків, які представляють Херсонську та Запорізьку області.
Наприкінці кожного з розділів випуску надано інформацію, що містить підсумки у вигляді рейтингів підприємств за сумою сплачених податкових платежів. Ретельно проаналізувавши наведені дані, можна чітко зрозуміти, яка з компаній, сплачуючи податки, привносить найвагоміший внесок у розвиток держави.
Щодо підприємств, від яких не отримано згоду на оприлюднення їхніх показників, дані наведено лише з приросту сум сплати податкових платежів за перше півріччя 2016 р. порівняно з відповідним періодом 2015 р. та наявного податкового боргу. Що стосується решти підприємств, — наведено абсолютні цифри. Таким чином, спостерігається тенденція до дедалі більшої відкритості представників бізнесу для суспільства.
Ексклюзивно для «Вісник. Рейтинг» провідні українські аналітики висловили свою точку зору на поточний стан економіки та спрогнозували на найближчий період динаміку її розвитку.
Генеральний директор групи компаній «Гео Альянс» Людмила Кучменко розповіла про особливості роботи в галузі здійснення розвідки і розробки родовищ природного газу та нафти в Україні.
Як ПАТ «Укртрансгаз» сприяє тому, щоб Україна якомога швидше відмовилася від імпортованих енергоносіїв — в інтерв’ю з керівником підприємства Ігорем Прокопівим.
Виконавчий директор «ДТЕК Енерго» Дмитро Сахарук розповів про заходи, яких вживає підприємство, аби опалювальний сезон-2016 пройшов без збоїв.
Про новий проект «Енциклопедія територій» як своєрідний орієнтир для громад з контролю за своїми територіями розповів його автор — Олексій Данилов.
Як переорієнтувати металургійну галузь на внутрішній ринок, в тому числі за допомогою митного регулювання, — в інтерв’ю з генеральним директором ПАТ «Запоріжсталь» Ростиславом Шурмою.
«Вісник. Рейтинг» запрошує до співпраці рекламодавців, які можуть звернутися до бізнес-аудиторії та детально поінформувати суспільство про важливі складові або нові напрями діяльності компанії.

Робота зі зверненнями громадян
За період січень - серпень 2016 до Криворізької північної ОДПІ надійшло 41 письмове звернення від громадян, з них: 39 заяв та 2 скарги, пропозицій не надходило. Скарг на поведінку та дії працівника ОДПІ не надходило.
Основними питаннями, що порушують громадяни у зверненнях – порушення податкового законодавства. З метою забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, структурними підрозділами ОДПІ своєчасно та неупереджено проводиться перевірка порушених питань та задоволення законних вимог заявників.
За результатами розгляду отриманих звернень своєчасно надано відповіді – 41 заявникам.
Також, нагадуємо, що права громадян на звернення регулюється ст. 40 Конституції України та Законом України «Про звернення громадян». Кожен може направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади та посадових і службових осіб з метою роз’яснення прав законних інтересів.

Відшкодування ПДВ
Криворізької північної ОДПІ протягом січня - серпня поточного року з бюджету на рахунки 4 платників було відшкодовано 7229,3 тис. грн. податку на додану вартість. Це на 55,3 відс., або на 2574,1 тис. грн. більше відповідного періоду минулого року. У серпні цього року суб’єкти господарської діяльності отримали 783,1 тис.грн. відшкодованого податку. Фактів протермінованої заборгованості з відшкодування ПДВ не встановлено. Протягом 2016 року автоматичне бюджетне відшкодування отримало 2 підприємства на суму 699,1 тис.грн.

Про оподаткування податком на доходи фізичних осіб пасивних доходів
Звертаємо увагу, що оподаткування пасивних доходів податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) регламентується пунктом 167.5 статті 167 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Так, відповідно до пункту 167.5 Кодексу ставки податку на пасивні доходи до бази оподаткування встановлюються у таких розмірах:
- 18% – для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, що виплачуються інститутами спільного інвестування (крім зазначених у підпункті 167.5.2 цього пункту) (підпункт 167.5.1 пункту 167.5 статті 167 Кодексу);
- 5% – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами – платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування) (підпункт 167.5.2 пункту 167.5 статті 167 Кодексу).
У розділі IV «Податок на доходи фізичних осіб» термін «пасивні доходи» означає такі доходи (підпункт 167.5.3 пункту 167.5 статті 167 Кодексу):
- проценти на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок;
- проценти на вклад (депозит) у кредитних спілках;
- інші проценти (у тому числі дисконтні доходи);
- процентний або дисконтний дохід за іменним ощадним (депозитним) сертифікатом;
- плата (відсотки), що розподіляється відповідно до пайових членських внесків членів кредитної спілки;
- дохід, який виплачується компанією, що управляє активами інституту спільного інвестування, на розміщені активи відповідно до закону, включаючи дохід, що виплачується (нараховується) емітентом у результаті викупу (погашення) цінних паперів інституту спільного інвестування, який визначається як різниця між сумою, отриманою від викупу, та сумою коштів або вартістю майна, сплаченою платником податку продавцю (у тому числі емітенту) у зв’язку з придбанням таких цінних паперів, як компенсація їх вартості;
- дохід за іпотечними цінними паперами (іпотечними облігаціями та сертифікатами) відповідно до закону;
- відсотки (дисконт), отриманий власником облігації від їх емітента відповідно до закону;
- дохід за сертифікатом фонду операцій з нерухомістю та дохід, отриманий платником податку у результаті викупу (погашення) управителем сертифікатів фонду операцій з нерухомістю в порядку, визначеному в проспекті емісії сертифікатів;
- інвестиційний прибуток, включаючи прибуток від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти;
- роялті;
- дивіденди.

До уваги декларантів і митних брокерів: щодо коду документа!
Інформуємо, що у зв’язку зі зверненнями суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності Державною фіскальною службою України у листі від 13.09.2016 №30393/7/99-99-18-02-01-17 (далі – лист ДФС №30393) повідомила наступне.
При декларуванні упаковок, етикеток, марок акцизного податку та інших подібних товарів, що ввозяться у митному режимі тимчасового ввезення на безоплатній основі на підставі зовнішньоекономічних договорів (контрактів) щодо комерційної операції та у подальшому будуть вивезені за межі митної території України разом з відповідними товарами, переміщення яких є комерційною операцією, відомості про відповідний зовнішньоекономічний договір (контракт), умовами якого передбачені комерційна операція щодо основних товарів та безоплатне переміщення таких інших товарів, вносяться до графи 44 митної декларації під кодом документа «4000» «Некласифікований зовнішньоекономічний договір (контракт)» відповідно до Класифікатора документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 №1011 «Про затвердження відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій» з внесеними змінами та доповненнями.
При вивезенні таких товарів разом з товарами, переміщення яких є торговою операцією, відомості про відповідні договори (контракти) зазначаються у загальному порядку.
Лист №30393 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/mitne-zakonodavstvo/listi/69680.html

Податковий календар вересня 2016 року
Криворізька північна ОДПІ звертає увагу, що
28 вересня, середа, останній день сплати:
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами за серпень 2016 року

ДФС готує інвестиційний проект на розбудову пунктів пропуску на українсько-польському кордоні
Уряд планує виділити Державній фіскальній службі України кошти на фінансування Проекту з розбудови прикордонної дорожньої інфраструктури та облаштування пунктів пропуску з отриманого кредиту Уряду Польщі на умовах пов’язаної допомоги. Відповідний законопроект направлено до Верховної Ради України.
Наразі фахівці ДФС готують інвестиційний план використання зазначених коштів.
Крім того, на найближчому засіданні Комісії з питань пунктів пропуску та прикордонної інфраструктури українсько-польської Міжурядової координаційної ради буде розглянуто питання щодо розширення мережі прикордонних пунктів пропуску на українсько-польському державному кордоні.
Так, зокрема, передбачено відкриття нового пункту пропуску „Нижанковичі – Мальховичі” у рамках Угоди у формі обміну нотами між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Польща про створення на українсько-польському державному кордоні міжнародного пункту пропуску для автомобільного сполучення Нижанковичі – Мальховичі від 19.09.2012.

Криворізька північна ОДПІ
спеціально для рубрики
Новини Кривого Рогу
сайту Весь Кривий Ріг

Добавить комментарий