1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Підприємців та бухгалтерів Кривого Рогу інформує Північна МДПІ (23.05.16)

230516 14

Роман Насіров: у січні-квітні 2016 року на антикорупційний сервіс «Пульс» надійшло 3013 звернень
«Антикорупційний сервіс «Пульс» створено з метою оперативного реагування на звернення громадян щодо роботи ДФС. «Гаряча лінія» цілодобово приймає скарги та пропозиції з приводу роботи служби, а також заяви щодо корупційних дій працівників інспекцій та митних постів», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
За його словами, у 2015 році на телефонну лінію сервісу «Пульс» надійшло 9856 звернень (7965 по податковому напряму і 1891 по митному), з них щодо корупційних дій – 230 звернень.
«Протягом січня-квітня поточного року на розгляд ДФС направлено 3013 звернень. Більшість з них, або 2636 заяв, стосувалося роботи податкового напряму і лише 377 – митного», - повідомив очільник відомства.
Основними питаннями, з якими зверталися громадяни, були: подача звітності та реєстрація податкових накладних (1354), організація роботи ДФС та її територіальних органів (758), система електронного адміністрування ПДВ (280), затримка митного оформлення товарів (221) тощо. Безпосередньо корупційної складової стосувались лише 87 заяв.
«Сервіс «Пульс» дозволяє своєчасно реагувати на перевищення повноважень працівниками інспекцій та митниць, на неякісне обслуговування громадян та платників і скарги щодо роботи служби. Це дозволяє налагодити зворотній зв’язок з громадськістю, подолати основні проблеми у роботі служби та покращити якість обслуговування платників», - підкреслив Роман Насіров.

Роман Насіров: Інноваційні ІТ-технології допоможуть подолати корупцію на митниці
«Наша основна мета на найближчий рік – боротьба з корупцією в усіх тих напрямах, за які відповідає ДФС. Для цього ми продовжуємо процеси реформування служби. Одним з кроків, який би зводив корупційну складову в роботі особового складу митних постів до мінімуму, може стати впровадження інноваційного програмного забезпечення та нових підходів до розподілу особового складу» - зазначив Голова ДФС Роман Насіров.
Нещодавно в тестовому режимі в пункті пропуску Ягодин почав діяти експериментальний підхід розподілу особового складу зміни митного поста за напрямами. Особовий склад розподіляється комп’ютерною програмою у випадковому порядку (метод випадкової вибірки, застосування генератора випадкових чисел), що дає можливість запобігти можливим корупційним діям з боку посадових осіб пункту пропуску. Розподіл персоналу фіксується програмою та дані передаються до інформаційного центру і також фіксуються. У випадку необхідності керівництво пункту має можливість перерозподілу особового складу, це також фіксується програмою автоматично.
«Поки що цей експеримент діє лише на одному пункті пропуску і тестується митниками. У випадку його ефективності подібне програмне забезпечення буде впроваджено на всіх пунктах пропуску», - зазначив Голова ДФС.

Виправляємо графу 2 розрахунку коригування
Згідно з п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, складається розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування).
Відповідно до п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, при формуванні розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, у розрахунку коригування зазначаються виправлені дані.
При цьому відповідно до затвердженої форми розрахунку коригування у графі 2 розрахунку зазначається причина коригування.
Враховуючи зазначене, у графі 2 розрахунку коригування, який складається для виправлення помилки в індивідуальному податковому номері покупця, допущеної у податковій накладній, зазначається причина коригування, наприклад «Виправлення помилки в індивідуальному податковому номері покупця».

Нарахування єдиного внеску за поточні та минулі періоди за окремі категорії застрахованих осіб
Відповідно до Закону України від 8 липня 2010 року №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску, зокрема, є підприємства, установи, організації, фізичні особи та органи, які виплачують грошове забезпечення, допомогу або компенсацію відповідно до законодавства для таких осіб:
батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу, прийомних батьків, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства;
осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або при народженні дитини;
одного з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, які фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за інвалідом I групи або за престарілим, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досяг 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу або компенсацію відповідно до законодавства.
Нарахування та сплата єдиного внеску за таких осіб здійснюється за рахунок коштів державного бюджету відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України, але не менше мінімального страхового внеску за кожну особу.
Обчислення єдиного внеску за вказані категорії застрахованих осіб здійснюється (районними (міськими) управліннями праці та соціального захисту населення) на підставі бухгалтерських та інших документів, які підтверджують нарахування (обчислення) допомоги, грошового забезпечення або компенсації. Базовим звітним періодом є календарний місяць.
Відтак з 1 січня 2016 року єдиний внесок за деякі категорії осіб нараховується в розмірі 22%. Водночас обчислення єдиного внеску за минулі періоди здійснюється виходячи з розміру єдиного внеску, що діяв на день нарахування допомоги, компенсації або грошового забезпечення, на які нараховується єдиний внесок. Оскільки нарахування єдиного внеску за деякі категорії осіб здійснюється в розмірі не менше мінімального страхового внеску за кожну особу, то при нарахуванні єдиного внеску за таких осіб у 2016 році за період до 01.01.2016 р. застосовується ставка 33,2% суми грошового забезпечення, допомоги або компенсації.
Детальніше з даним роз’ясненням можна ознайомитись у листі ДФС України від 19.04.2016 р. №13959/7/99-99-17-03-01-17.

Електронний рахунок платника акцизного податку: інформація для суб’єкта господарювання
Відповідно до п. 16. розділу ІІІ Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року №113, (далі – Порядок №113) електронний рахунок відкривається платнику податку Казначейством автоматично без укладення договору та на безоплатній основі. На електронний рахунок платник податку зараховує необхідну суму коштів виключно з власного поточного рахунка.
Згідно з п. 17 розділу ІІІ Порядку №113 електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстрів для Казначейства, які ДФС після внесення осіб до реєстру платників протягом одного робочого дня надсилає Казначейству.
У реєстрі для Казначейства зазначаються найменування або прізвище, ім’я та по батькові платника податку, податковий номер або номер та серія паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), номер бюджетного рахунка, код згідно з ЄДРПОУ та МФО органу Казначейства, до якого здійснюється перерахування податку до державного бюджету.
Датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата відкриття такого рахунка, але не раніше першого дня початку перехідного періоду, встановленого абзацом другим п. 11 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Казначейство відповідно до вимог ст. 69 ПКУ надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше операційного дня, що настає за днем його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка (п. 18 розділу ІІІ Порядку №113).

Недостача товарів: відображаємо в податковому обліку
Згідно з п.п. «г» п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, то такий платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту).
З метою застосування п.п. «г» п. 198.5 ст. 198 ПКУ податкові зобов’язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах, зокрема, якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), для цілей розділу V ПКУ такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
Враховуючи наведене, якщо при інвентаризації платником податку встановлений факт недостачі товарів, основних засобів, при придбанні яких був сформований податковий кредит, то у зв’язку з тим, що такі товари, основні засоби використані не у господарській діяльності, платник податку повинен нарахувати податкові зобов’язання, незалежно від того чи встановлено винних осіб та чи стягуються з таких осіб втрати.
При цьому відшкодування заподіяних втрат винними особами, не призводить до додаткового виникнення податкових зобов’язань з ПДВ.

Добавить комментарий