Через високі тарифи на вантажні перевезення Укрзалізниці та електроенергію українські підприємства не можуть конкурувати на своїх основних експортних ринках. Про це розповів голова офісу генерального директора Групи Метінвест Олександр Водовіз на конференції від NV та The Economist «Україна та світ попереду», і це призвело до призупинення роботи ГЗК в Кривому Розі
Компанія була вимушена зупинити в Кривому Розі ІнГЗК на невизначений термін, і 4 тисячі людей лишилися без роботи – наразі їх працевлаштовують на інших підприємствах Групи.
«Укрзалізниця» хоче знову підвищити тарифи на 37%. Пропонується майже чотирикратне підвищення тарифу на транспортування газу, а тариф на передачу електрики вже підвищили на 30%. В таких умовах думати про майбутній розвиток дуже важко. Ми увімкнули режим виживання і стараємось якось зберегти те, що маємо», - сказав Водовіз.
Операційний директор Групи Метінвест Олександр Мироненко дав велике інтерв’ю діловому виданню The Page, в якому розповів про результати компанії у 2024 році. Інформацію про великі проблеми ІнГЗК він також підтвердив.
Сьогодні працюють три гірничозбагачувальні комбінати Групи. Керівники були вимушені вивести в простій Інгулецький комбінат – через високі тарифи на імпортну електроенергію під час знеструмлень. Через специфіку виробничого ланцюга й великі енергозатрати підтримувати його роботу стало неефективно.
Усіх працівників з Інгульця розподіляють по інших підприємствах Групи у Кривому Розі, щоб не втратити кістяк людей і мати змогу відновити виробництво, щойно з’являться умови для цього.
Центральний і Північний ГЗК працюють досить непогано. Південний ГЗК дуже сильно потерпає від обмежень електроенергії через ракетні удари по Україні, і тут змушені балансувати споживання. Тому просто зупиняємо там частину обладнання.
Гірничодобувна та металургійна галузі досить енергозатратні. В компанії порахували: щоб повністю покрити наші потреби в електроенергії власною генерацією (газотурбінною, сонячною тощо), доведеться інвестувати близько $450 млн. Це тільки щоб встановити ці когенераційні установки. На жаль, в нинішньому стані група не може собі дозволити таких великих інвестицій.
Поки в Україні йде велика війна, власники не можуть інвестувати в країну великі кошти через безпекові ризики й неможливість залучення кредитного фінансування на територію, де відбуваються бойові дії.
Тому обрано стратегію з підтримання основного обладнання в належному стані. У 2024-му обсяг інвестицій (CAPEX+OPEX) сягає близько $670 млн. на всіх наших виробничих майданчиках: Кривий Ріг, Кам'янське, Запоріжжя і Покровськ.
Наприкінці листопада Група підписала угоду з урядом Італії про будівництво нового заводу в Пйомбіно на півночі країни. Це буде завод потужністю 2,7 млн. тонн сталі на рік, повністю зелена металургія. Це 5-те підприємство Метінвесту за кордоном.
Вартість проєкту – 2,5 млрд. євро (переважно кредитні кошти європейських фінансових інститутів і банків), і будувати його будуть в партнерстві з італійською металургійною компанією Danieli.
Пйомбіно має стати прикладом того, який вигляд матимуть наші металургійні майданчики в Запоріжжі й Кам'янському в майбутньому. Проєкт також стане поштовхом для підвищення якості залізорудної сировини з Кривого Рогу.
Юрій ПОТУПЧИК,
спеціально для рубрики
Новини Кривого Рогу
сайту Весь Кривий Ріг
Коментарі
До того що ти жбобнутий!
На жаль, в нинішньому стані група не може собі дозволити таких великих інвестицій, але вкрасти частину коштiв керiвникам у карман - святе дiло.
Стрічка RSS коментарів цього запису