1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Чому у Дніпрі потішаються з громадського транспорту Кривбасу, що спромігся добитись внесення в Книгу Рекордів України? Чому матеріал про цю подію на сайті ДЕПО вийшов з розгромним заголовком? – «Кривостайл: Хто штампує для Вілкула самопальних гібридів за ціною в пів-тролейбуса?»

200917 4

Команда мера Кривого Рогу замість оновлення парку електрортранспорту продовжує "ввалювати" бюджетні гроші в капремонт древніх тролейбусів, ще примудряється піаритися на цьому
Черговий рекорд абсурдності і марнославства був побитий у Кривому Розі, коли міський тролейбус № 656 був знятий зі свого маршруту і відправлений в шестиденний промо-тур Україною.
Криворізький гібридний тролейбус, який був перероблений для пересування у місцях, де відсутня контактна мережа, доїхав маршрутом у 1200 км Кривий Ріг-Житомир-Кривий Ріг. Таким чином, комунальне підприємство "Міський тролейбус" Криворізької міськради зафіксувало цей рекорд у Книзі рекордів України. З першого погляду, треба радіти і пишатися впровадженням сучасних технологій модернізації електротранспорту, коли на вживаний тролейбус встановлюють дизель-генераторну установку.
Але радіти не виходить через сувору статистику глибокої стагнації електротранспорту в місті руди і металу.
Пасажири давно вже наголошують, що більшість рухомого складу Криворізького тролейбусного депо треба списати в утиль і як найшвидше купувати нові тролейбуси. Востаннє нові машини закуповувалися містом ще в 2008 і 2011 роках - по 14 і 2 одиниці відповідно. Кривий Ріг відомий своєю довжиною у 126 км, втім, на його дорогах працює лише 60 тролейбусів.
Для порівняння, у Вінниці, де довжина контактної мережі становить 86,6 км, щодня на маршрути виходить 131 тролейбус. До послуг киян - близько 600 "рогатих", а Чернівці обслуговує 100 машин. Тож інші міста закуповують новий електротранспорт, і тільки в Кривому Розі ставлять експерименти зі збільшення кількості маршрутів силами наявного застарілого парку тролейбусів.

"Вдаримо автопробігом!", а пасажири почекають
Тролейбусний "марш-бросок" врешті потрапив до Книги рекордів України як перший і найдовший пробіг на автономній ході з використанням дизель-генераторної установки.
На повірку виявилося, що чи не основним завданням такого турне була піар-компанія фірм, що продають дизельні генератори. Їхня реклама красувалася по обох бортах "рогатої" дизельної машини. І хоча представники мерії та тролейбусного депо запевняли, що піарять вони КП "Міський тролейбус" і його умільців, реклами міського підприємства на тролейбусі чомусь не було. Та й навряд чи місцева комунальна компанія, яка живе виключно за рахунок бюджетного фінансування, потребує всеукраїнської розкрутки. Чого не можна сказати про фірми "ЕГО" або "ДІ ЕЛКОМ Україна", одна з яких продала і встановила генератор компанії "MADEK" на криворізький тролейбус – якраз для них реклама не буде зайвою.
Цікавим є факт, что і фіксація самого рекорду є процедурою платною і суворо регламентованою. Згідно з угодою, також замовник у особі КП "Міський тролейбус" повинен був самостійно встановити на тролейбус рекламні банери приватних фірм. Ще однією умовою договору з ТОВ "УКРІМІДЖ" є те, що у друкованому виданні "Книги рекордів України" з'явиться назва підприємства, або ж ім'я того, хто "надихнув" на пробіг керівництво комунального підприємства.
На питання, чи брало участь, зокрема, науково-виробниче підприємство "Хартрон-ЕКСПРЕС ЛТД" в оплаті своєї реклами під час пробігу, представник компанії уникнув відповіді, пославшись на конфіденційність цієї інформації. Але відомо, що реклама підприємств, які торгують дизель-генераторними установками, обійшлася криворізьким платникам податків майже 50 тис. грн.
Те, що пробіг тролейбуса проводився комунальним підприємством за гроші криворіжців, пізніше підтвердив журналістам і міський голова Юрій Вілкул на урочистій зустрічі після прибуття "міжміського тролейбуса" з Житомира. При цьому мер не зміг пояснити, чому ж з усіх міст України було обрано саме це місто.
На час підготовки і проведення пробігу на міському маршруті №24 пасажири ввечері так і не дочекалися цього тролейбусу, бо на його заміну іншу машину не поставили.
Також залишилося без відповіді питання, хто оплатив заправку тролейбусу дизельним паливом на час подорожі.

Як віддати голос, щоб отримати тролейбуси
Цікаво, що господар фірми, що займається продажем дизельних генераторів - Михайло Карий, одночасно є й депутатом Криворізької міської ради від фракції "За рідне місто".
Два роки тому він пройшов до міськради від партії "Батьківщина" нібито як представник демсил, а згодом "прославився" синхронним голосуванням з "Опозиційним блоком" і посібництвом при поспішному проголошенні Юрія Вілкула міським головою. Саме після отримання депутатства і "правильного" голосування Карий, за збігом обставин, налагодив поставки продукції афільованих до нього фірм комунальному підприємству міськради. А за пару років став практично основним постачальником КП "Міський тролейбус".
Як випливає з тендерних документів, фірма Карого у вересні знову перемогла в тендері на поставку чергового дизель-генератора і систем управління до нього, а значить, продовжить модернізувати криворізький електротранспорт. Сьогодні в депо вже створили чотири "гібриди", до кінця року планують випустити ще п'ять. До слова, всі роботи з переоблаштування машин проводяться силами ремонтних бригад тролейбусного депо. Для них це невластива робота, адже їхнім основним завданням є ремонт наявного рухомого складу, який через свій вік постійно виходить з ладу. За інформацією працівників депо, з моменту першої установки дизель-генератора нових робочих рук в штаті не додалося, натомість обсяги роботи суттєво зросли.

На тлі вбогого стану комунального електротранспорту рекордний міжміський тролейбусний пробіг виглядає як плювок у пасажирів, які продовжують їздити на транспорті минулого сторіччя. Місто з бюджетом у понад шість мільярдів, яке очолює команда "крєпкіх господарників" вже кілька років замість того, щоб придбати нові машини на маршрути, самовіддано "розпилює" гроші платників податків на дорогі "капремонти". Адже за ціною дві дизельні модернізації рівноцінні вартості нового сучасного тролейбуса.

Depo. Юлія Карч. 18 вересня 2017 08:00
ДАЙДЖЕСТ
спеціально для рубрики
Новини Кривого Рогу
сайту Весь Кривий Ріг
Фото – Андрій ЗАСЛАВСЬКИЙ

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить