Зелена планета
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Платників податків Кривого Рогу інформує Криворізьке північне управління ГУ ДФС. Актуальні новини станом на 8 січня 2019 року. - Заходи щодо стягнення заборгованості з ЄСВ... До плану-графіку перевірок на 2019 рік включено 5 тис. суб’єктів господарювання... Обмеження щодо граничної суми розрахунків поширюються і на виплати дивідендів... ФОП – «загальносистемник» не отримав доходу: сплата ЄСВ...

080119 1 min

Удосконалено обмін інформацією щодо належних до перерахування сум митних та інших платежів
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
З метою належного обслуговування підприємств через депозитний рахунок 3734, відкритий у Казначействі на ім’я ДФС, Державною фіскальною службою України спільно з Державною казначейською службою України (далі – Казначейство) розширено функціональні можливості взаємодії у частині обміну інформацією про рух коштів на такому рахунку.
Основною метою змін до діючих актів з питань інформаційної взаємодії є обмін інформацією між ДФС та Казначейством щодо:
- належних до перерахування сум митних та інших платежів;
- повернення коштів авансових платежів;
- руху коштів на депозитному рахунку 3734, відкритому в Казначействі на ім’я ДФС.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/361571.html

Роботодавцям необхідно здійснити річний перерахунок ПДФО
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що порядок проведення перерахунку податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), перерахунок та обмеження податкової соціальної пільги визначено п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) (далі – ПКУ).
Роботодавець платника ПДФО зобов’язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, з урахуванням положень абзацу другого п. 167.1 ст. 167 ПКУ, перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику ПДФО у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги:
► за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;
► під час проведення розрахунку за останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, визначених п.п. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ;
► під час проведення остаточного розрахунку з платником ПДФО, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.
Норма передбачена п.п. 169.4.2 п. 169.4 ст. 169 ПКУ.
Роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого ПДФО за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги (п.п. 169.4.3 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).
Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого ПДФО, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу – за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.
При цьому якщо внаслідок проведення остаточного розрахунку з платником ПДФО, який припиняє трудові відносини з роботодавцем, виникає сума недоплати, що перевищує суму оподатковуваного доходу платника податку за останній звітний період, то непогашена частина такої недоплати включається до складу податкового зобов’язання платника ПДФО за наслідками звітного податкового року та сплачується самим платником (п.п. 169.4.4 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).
Результати проведеного перерахунку сум доходів, нарахованих (виплачених) платнику ПДФО, податковий агент відображає у податковому розрахунку за формою № 1ДФ, форму та порядок заповнення якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, у тому звітному періоді, в якому проведено такий перерахунок.

Заходи щодо стягнення заборгованості з ЄСВ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що на сьогодні у суспільстві набуло резонансу питання своєчасності пенсійних виплат, які для значної частини громадян є основним джерелом доходів. Тому, органами ДФС особлива увага приділяється погашенню заборгованості суб’єктами господарювання з єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), який формує дохідну частину Пенсійного фонду України.
Станом на 01.12.2018 заборгованість зі сплати ЄСВ по області складає понад 800 млн гривень.
Фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДФС) проводиться активна робота стосовно зменшення заборгованості зі сплати ЄСВ, вживаються заходи щодо погашення існуючої суми боргу, а саме: ГУ ДФС проводить спільні наради з органами Державної виконавчої служби, спільні зустрічі з підприємствами – боржниками щодо необхідності своєчасної сплати та погашення заборгованості з ЄСВ тощо.
Основні заходи щодо стягнення заборгованості з ЄСВ, що проводяться сьогодні – це інвентаризація своєчасності направлення вимог боржникам щодо сплати ЄСВ, здійснення аналізу заходів стягнення сум заборгованості зі сплати ЄСВ з моніторингом стадій узгодження та оскарження і забезпечення передачі узгоджених вимог про сплату боргу, інших виконавчих документів на примусове стягнення до органів Державної виконавчої служби та проведення звірок щодо відкритих виконавчих проваджень за направленими вимогами щодо стягнення ЄСВ.
Також, за наявності достатніх підстав, органи ДФС вносять письмові пропозиції до органів Державної виконавчої служби щодо тимчасового обмеження у праві виїзду за межі України згідно з чинним законодавства боржників – фізичних осіб або керівників боржників – юридичних осіб.
Слід зауважити, що найбільша питома вага заборгованості з ЄСВ припадає на суб’єктів малого бізнесу.
З метою покращення роботи щодо стягнення заборгованості з ЄСВ органами ДФС застосовується індивідуальне інформування фізичних осіб – підприємців, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність щодо розміру боргу та дати його виникнення. Крім того, на адресу боржників щомісячно направляються вимоги про сплату боргу (недоїмки) з ЄСВ. Дізнатися про наявність боргу допомагає і сервіс «Електронний кабінет».
За результатами проведеної роботи в цілому в рахунок погашення боргу з ЄСВ з початку року від боржників надійшло понад 200 млн гривень.
ГУ ДФС приділяється особлива увага порушенням законодавства даної категорії платників податків. Адже наявність заборгованості по сплаті ЄСВ – це не лише недотримання коштів державою, а ще й втрата особами, які підлягають загальнообов’язковому страхуванню страхового, стажу, а також права на пенсію.
Тільки сумлінне ставлення платників до своїх обов’язків щодо своєчасної сплати ЄСВ та розуміння необхідності термінового погашення заборгованості дозволить вирішити проблему створення нових боргів.
Необхідно пам’ятати, що своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але й захищені соціальні гарантії для кожного.

Суб’єктам господарювання про сплату митних платежів
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з метою запобігання можливій реалізації суб’єктами господарювання неправомірної мінімізації сплати митних платежів при здійсненні випуску товарів у вільний обіг із застосуванням тимчасових декларацій ДФС України листом від 27.04.2018 № 12685/7/99-99-18-02-01-17 (далі – Лист № 12685) було повідомлено про заходи контролю при оформленні тимчасових декларацій.
З метою удосконалення здійснення митних процедур та для актуалізації наданих Листом № 12685 роз’ясень ДФС України викладено у новій редакції розділ «Щодо оформлення тимчасової митної декларації із сплатою митних платежів.
Так, зокрема, згідно з положеннями статті 54 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ) контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється під час здійснення митного контролю та митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, за результатами якого орган доходів і зборів визначає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень ст. 55 МКУ. Крім перевірки числового значення заявленої митної вартості орган доходів і зборів зобов’язаний, серед іншого, здійснювати перевірки наявності у поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Якщо при митному оформленні товарів за тимчасовою митною декларацією декларант або уповноважена ним особа документально підтверджує відомості про числові значення заявленої митної вартості товарів, за відсутності будь-яких умов або застережень, які унеможливлюють визначення вартості цих товарів для застосування одного з методів визначення митної вартості відповідно до вимог глави 9 МКУ, орган доходів і зборів визначає заявлену митну вартість товарів.
Відомості про нарахування митних платежів за тимчасовою митною декларацією в такому випадку зазначаються з використанням коду способу розрахунку «1» згідно з Классіфікатором способів розрахунку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 № 1011 із змінами і доповненнями.
Якщо за результатами контролю правильності визначення митної вартості товарів, митне оформлення яких здійснюється за тимчасовою митною декларацією, наявні підстави, передбачені частиною шостою ст. 54 МКУ, органом доходів і зборів приймається письмове рішення про коригування митної вартості товарів з дотриманням вимог ст. 55 МКУ та наказу Міністерства фінансів України від 24.05.2012 № 598 «Про затвердження форми рішення про коригування митної вартості товарів, Правил заповнення рішення про коригування митної вартості товарів та Переліку додаткових складових до ціни договору».
У випадку незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням органу доходів і зборів про коригування митної вартості товарів, декларант або уповноважена ним особа має право на здійснення випуску товарів у вільний обіг з наданням гарантій відповідно до частини сьомої ст. 55 та розділу ХХ МКУ.
Слід зазначити, якщо декларантом або уповноваженою ним особою не надається органу доходів і зборів достатньої інформації для здійснення всіх митних формальностей, передбачених для випуску товарів у обраний митний режим, в оформленні тимчасової митної декларації може бути відмовлено.

Пальне використовується для власного споживання: визначення дати реалізації пального з метою складання акцизної накладної
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що платник акцизного податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи (п. 231.1 ст. 231 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).
Пунктом 231.3 ст. 231 ПКУ встановлено, що акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.
Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 114.
Порядок електронного адміністрування реалізації пального затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 із змінами.
Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального затверджений наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 218 із змінами (далі – Порядок № 218).
У випадку відвантаження пального для власного споживання також складається акцизна накладна (п. 8 розділу І Порядку № 218).
Акцизна накладна складається при кожній повній або частковій операції з реалізації пального (п. 1 розділу II Порядку № 218).
Оскільки датою складання акцизної накладної є дата передачі (відпуску, відвантаження) пального, то така вимога розповсюджується і на операції з передачі (відпуск, відвантаження) пального з метою використання його у власній господарській діяльності.

До плану-графіку перевірок на 2019 рік включено 5 тис. суб’єктів господарювання
ДФС сформовано план-графік документальних перевірок на 2019 рік. До нього включено майже 5 тис. суб’єктів господарювання (СГ) – юридичних осіб з обсягами задекларованих доходів за 2017 рік 1,14 трлн гривень.
Згідно з даними декларування платників за 2017 рік 1,6 тис. СГ, запланованих до перевірок, мають обсяги доходів понад 100 млн грн кожний із загальною сумою доходів понад 1 трлн грн, у т.ч. 300 СГ – з обсягами понад 500 млн грн кожний та із загальною сумою доходів понад 700 млрд гривень.
Основу плану-графіка проведення документальних планових перевірок складають платники податків, що здійснюють діяльність в чотирьох галузях економіки - металургійній, фармацевтичній, в сфері торгівлі побутовими приладами та роздрібної торгівлі пальним, а також їх найбільші контрагенти, задіяні у схемах постачання товарів, робіт та послуг.
Зокрема, мова йде про:
- 132 СГ металургійної галузі із загальним обсягом доходів 155,6 млрд грн, що складає 31% загального обсягу доходів галузі «металургійне виробництво» та 19% - «виробництво готових металевих виробів», а також 92 СГ з обсягами 12,9 млрд грн, що здійснюють діяльність в металургійній галузі, але декларують інший вид діяльності. Крім того, до плану відібрано 153 їх контрагента.
- 45 СГ фармацевтичної галузі із загальним обсягом доходів 76,3 млрд грн, що складає 52% загального обсягу доходів галузі «виробництво фармацевтичних препаратiв i матерiалiв» та 44% «оптової торгівлі фармацевтичними товарами». Крім того, до плану відібрано 109 їх контрагентів.
- 16 СГ сфери торгівлі побутовими приладами із загальним обсягом доходів 19,4 млрд грн, що складає 43,6% загального обсягу доходів галузі «оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою», та 15 СГ з обсягами 1,9 млрд грн, що здійснюють діяльність в сфери торгівлі побутовими приладами та декларують інший вид діяльності. Крім того, до плану відібрано 71 їх контрагент.
- 179 СГ торгівлі пальним із загальним обсягом доходів 129,9 млрд грн, що складає 45,4% загального обсягу доходів галузі «роздрібна торгівля пальним» та 18,2% - «оптова торгiвля твердим, рiдким, газоподiбним паливом i подiбними продуктами». Крім того, до плану відібрано 663 їх контрагента.
Також до плану-графіка включено для проведення перевірок 173 фінансових установи та представництва нерезидентів.
Для контролю дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи на І квартал 2019 року відібрано 28 суб’єктів господарювання, що здійснюють зовнішньоекономічну діяльність.
Всі відібрані до плану-графіка проведення перевірок підприємства мають критерії ризику від провадження платниками податків господарської діяльності. Основні з них:
- наявність відносин з контрагентами, які знаходяться в розшуку, або ліквідовані, або визнані банкрутами;
- наявність розбіжностей у платника податків згідно із системою автоматизованого співставлення податкового зобов’язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів (завищення податкового кредиту);
- наявність інформації про непідтвердження реального здійснення операції з придбання із сумою податку на додану вартість;
- декларування від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток протягом двох податкових (звітних) періодів.
План-графік документальних перевірок на 2019 рік ДФС сформовано на виконання ст. 77 Податкового кодексу України та згідно з вимогами наказу Міністерства фінансів України від 02.06.2015 № 524 «Про затвердження Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків» із змінами. План-графік 22 грудня 2018 року розміщено на веб-порталі ДФС.

Шановні платники!
Державна фіскальна служба України протягом грудня 2018 – січня 2019 року проводить загальнонаціональне опитування платників податків щодо якості обслуговування та ставлення платників до органів ДФС, для ідентифікації проблемних питань, що потребують особливої уваги і втручання з метою покращення.
Отримані результати будуть використані для підготовки плану дій з удосконалення сервісів ДФС та для навчання і мотивації працівників, як невід’ємних елементів Стратегічних ініціатив розвитку ДФС до 2020 року.
Опитування є анонімним та добровільним. Відповіді залишаться конфіденційними і будуть використані виключно в цілях опитування.
Анкета доступна за посиланням, наведеним в інформаційному повідомленні, надісланому на електронні адреси платників, інформація про які наявна в ДФС.
У разі виникнення технічних проблем з доступом, тощо, Ви можете звернутись за тел. (044) 247 36 16 або на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
Результати опитування будуть оприлюднені на офіційному веб-порталі ДФС та сторінці ДФС у Facebook одразу після їх опрацювання.

Платникам про деякі особливості реєстрації РРО
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що для розширення функціональності ІТС «Податковий блок» створено новий режим «Реєстр паспортів РРО, які включено до державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій» (далі – режим).
Новий режим надає можливість контролюючим органам здійснювати перегляд даних паспортів реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), що додаються виробниками РРО до кожної випущеної ними моделі, та є еталонними (далі – еталонний паспорт).
Режим застосовується, зокрема, під час здійснення реєстрації РРО для забезпечення звірки даних про РРО та копій паспортів модемів (у разі застосування зовнішнього модема), що надаються суб’єктам господарювання до контролюючих органів відповідно до вимог абзацу четвертого п. 4 глави 2 розділу ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29048 (далі – Порядок).
У разі встановлення розбіжностей між даними еталонного паспорта з даними копії паспорту (формуляру), що додається до заяви про реєстрацію РРО, достовірними даними щодо РРО вважаються дані еталонного паспорту.
Отже, у цьому випадку контролюючим органом, відповідно до вимог абзацу шостого п. 8 глави 2 розділу ІІ Порядку, приймається рішення щодо відмови у реєстрації РРО.

Послуга з придбання товару на території України від комісіонера – резидента для комітента – нерезидента: оподаткування ПДВ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що об’єктом оподаткування ПДВ є, зокрема, операції платників ПДВ:
►з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ);
► вивезення товарів за межі митної території України.
Норми визначені підпунктами «б» та «г» п. 185.1 ст. 185 ПКУ.
Місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у пунктах 186.2 і 186.3 ст. 186 ПКУ (п. 186.4 ст. 186 ПКУ).
Операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту оподатковуються за нульовою ставкою.
При цьому, товари вважаються вивезеними за межі митної території України, якщо таке вивезення підтверджене в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, митною декларацією, оформленою відповідно до вимог Митного кодексу України (п.п. 195.1.1 п. 195.1 ст. 195 ПКУ).
Оскільки місце постачання комісіонером – резидентом послуги комітенту –нерезиденту з придбання товару на митній території України розташоване на митній території України, то операція з надання такої послуги комісіонером оподатковується ПДВ у загальному порядку.
Нульова ставка з ПДВ у зв’язку із здійсненням операції з вивезення товару за межі митної території України буде застосовуватись особою, яка є власником товару, що експортується.

Обмеження щодо граничної суми розрахунків поширюються і на виплати дивідендів
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами, зокрема з фізичними особами – у розмірі до 50 000 (п’ятдесяти тисяч) грн уключно (п. 6 розділу ІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 із змінами (далі – Положення № 148)).
Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.
Вимоги щодо обмеження готівкових розрахунків фізичної особи з підприємством (підприємцем), які установлені п. 6 розділу ІІ Положення № 148 (50 000 грн), стосуються розрахунків за правочинами, предметом яких є будь-які матеріальні та нематеріальні блага, які можуть бути оцінені в грошовій формі, у тому числі виплат суб’єктами господарювання дивідендів фізичним особам.

Важливо для платників податків і зборів!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 02.07.2018 нові рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів відкрито на балансі центрального апарату Державної казначейської служби України (далі – Казначейство) (МФО 899998).
Отже, для забезпечення повноти та своєчасності розрахунків з бюджетами при заповненні розрахункових документів на сплату податків, зборів та митних платежів необхідно зазначати реквізити нових бюджетних рахунків, відкритих з 02.07.2018 на балансі центрального апарату Державної казначейської служби України (МФО 899998).
У той же час, згідно з інформацією Казначейства окремими платниками продовжують сплачуватися податки і збори, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, на старі бюджетні рахунки, які були відкриті на балансі обласних апаратів Казначейства (з МФО, відмінним від МФО 899998).
Наголошуємо, що такі кошти не зараховуються до бюджетів, а повертаються платникам, як нез’ясовані надходження.
З метою забезпечення повноти надходжень бюджетних платежів, упередження виникнення у платників податків податкового боргу та недопущення втрат бюджетів платникам необхідно звернути увагу на правильність заповнення реквізитів нових бюджетних рахунків у розрахункових документах на сплату податків і зборів.
Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків розміщена на веб-порталі ДФС України в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sts.gov.ua/byudjetni-rahunki), на веб-сторінках Казначейства та Головних управлінь Казначейства в областях і м. Києві.

ФОП – «загальносистемник» не отримав доходу: сплата ЄСВ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що починаючи з 01.01.2017, якщо фізичними особами – підприємцями – «загальносистемниками» (далі – ФОП) та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), встановленої Законом України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464). При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.
Нагадуємо, що з 01.01.2018, якщо ФОПами, які застосовують загальну систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої Законом № 2464.
При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.
Норми визначені ст. 7 Закону № 2464.

Сількогосподарські товаровиробники – отримувачі бюджетної дотації звіт про суми податкових пільг не подають
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що починаючи з 01.01.2017 у зв’язку із скасуванням спеціального режиму оподаткування ПДВ усі сільськогосподарські товаровиробники, які були зареєстровані як суб’єкти спеціального режиму оподаткування, переведені на загальну систему оподаткування ПДВ.
При цьому, відповідно до вимог ст. 16¹ Закону України від 24 червня 2004 року № 1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 1877) сільськогосподарські товаровиробники мають право на бюджетну дотацію для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції (далі – бюджетна дотація) після їх внесення контролюючим органом до Реєстру отримувачів бюджетної дотації.
Згідно з п. 2 Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1233 (далі – Порядок № 1233) із змінами, суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг (далі – звіт) за формою згідно з додатком.
Пунктом 4 розділу І Порядку визначення сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, затвердженого наказом ДПА України від 29.03.11 № 167, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 18.04.2011 за № 483/19221, визначено, що суми ПДВ, не сплачені платником до державного бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, розраховуються залежно від особливостей оподаткування.
Відповідно до п. 8 Порядку № 1233, податкові пільги визначаються за операціями з постачання товарів та/або послуг, що є об’єктами обкладення податком на додану вартість і відповідно до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та міжнародних договорів України, ратифікованих Верховною Радою України, звільнені від оподаткування або оподатковуються за нульовою ставкою.
Отже, подання звіту про суми податкових пільг сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, за результатами отримання бюджетної дотації не здійснюється, оскільки такі сільгоспвиробники сплачують ПДВ на загальних підставах.

Внесено зміни до порядку нарахування та сплати ЄСВ за деякі категорії застрахованих осіб
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1122 (далі – Постанова № 1122) внесено зміни до пункту 1 Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 року № 178 (далі – Порядок № 178).
Так, відповідно до оновленого п.п. 3 п. 1 Порядку № 178 цей Порядок визначає механізм сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зокрема, за
одного з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, за дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, якій не встановлено інвалідності, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або особою похилого віку, яка згідно з висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства.
Постанову № 1122 розміщено на Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади «Урядовий портал» за посиланням
https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-vnesennya-zmini-do-punktu-1-poryadku-narahuvannya-ta-splati-yedinogo-vnesku-na-zagalnoobovyazkove-derzhavne-socialne-strahuvannya-za-deyaki-kategoriyi-zastrahovanih-osib

Дата переходу права власності на нерухомість та дата оплати за неї різні: виникнення податкових зобов’язань з ПДВ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника ПДВ як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника ПДВ, а в разі відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника ПДВ;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником ПДВ.
Норма визначена п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
Отже, у продавця при продажу нерухомого майна податкові зобов’язання з ПДВ виникають на дату події, що сталася раніше, а саме, або на дату зарахування коштів від покупця, або на дату складення документа, що засвідчує факт переходу права власності на таку нерухомість.

Криворізьке північне управління ГУ ДФС,
спеціально для рубрики
Новини Кривого Рогу
сайту Весь Кривий Ріг

Додати коментар


✅ Рейтинг українських казино онлайн з ліцензією КРАІЛ. Найкращі бонуси та фриспіни для нових гравців!