Зелена планета
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Платників податків Кривого Рогу інформує Північна ОДПІ. Інформація актуальна на 10.12.18р. - Для переходу на єдиний податок з 1 січня 2019 заяву потрібно подати не пізніше 16 грудня ... За яких умов фізичні особи – підприємці можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп... Про Стан запобігання корупції в зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС в листопаді 2018 року... Про права на пільги для учасників АТО та членів їх сімей... Та багато іншої корисної інформації

101218 1 min

Для переходу на єдиний податок з 1 січня 2019 заяву потрібно подати не пізніше 16 грудня
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року – це встановлено п.п. 298.1.4 ПКУ.
Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені п. 291.4 ПКУ.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік. Якщо суб’єкт господарювання протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення фізичної особи - підприємця, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік.

За яких умов фізичні особи – підприємці можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп
ДФС України нагадала, що до платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках чи провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 000 гривень.
До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво чи продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
► не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
► обсяг доходу не перевищує 1 500 000 гривень.
До платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень.
Відповідна норма визначена п. 291.4 ст.291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/358972.html

До уваги платників ЄСВ!
Відповідно до п.п. 1 частини другої ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ.
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники ЄСВ зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464.
Частиною тринадцятою ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що суми помилково сплаченого ЄСВ зараховуються в рахунок майбутніх платежів ЄСВ або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Усвідомлення своїх прав – необхідна умова сучасності
Сучасний світ неможливо уявити без прав людини на свободу, рівність, справедливість, які носять універсальний характер і є необхідними умовами життя людини у цивілізованому суспільстві та мають бути безумовно визнані і охоронювані державою. Гарантії прав та свобод людини і громадянина – це передбачена Конституцією України та законами держави система правових норм, організаційних засобів і способів, умов і вимог, за допомогою яких здійснюються охорона та захист прав, свобод і законних інтересів людини та громадянина.
Щороку у нашій країні проходить Всеукраїнський тиждень права, під час якого проводяться заходи, спрямовані на підвищення рівня правової культури населення, а також інформованості про його конституційні права і обов’язки, можливості їх реалізації та захисту.
У поточному році, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.09.2018 № 681-р, тиждень права буде проводитись з 10 по 14 грудня.

Оприлюднено інформацію про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів
Доводимо до відома, що на офіційному веб-порталі ДФС України оприлюднено інформацію про нормативну грошову оцінку земель станом на 01.10.2018.
Інформація зокрема, містить дату та номер рішення про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту, а також відомості про рік останнього проведення нормативної грошової оцінки земель населеного пункту. Вищезазначена інформація наведена у розрізі областей.
З інформацією про нормативну грошову оцінку земель станом на 01.10.2018. можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/325490.html

Затверджено регламент подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків
Інформуємо, що 21.11.2018 набрав чинності Наказ Міністерства юстиції і Міністерства фінансів України від 02.11.2018 № 3424/5/874 «Щодо деяких питань подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків, а також обчислення та справляння податків і зборів» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 05 листопада 2018 року за № 1265/32717) (далі – Наказ № 3424/5/874).
Наказом № 3424/5/874 затверджено Регламент подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків, а також обчислення та справляння податків і зборів, який визначає порядок та процедуру подання Міністерством юстиції України Державній фіскальній службі України інформації про об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, про землевласників або землекористувачів, а також про об’єкти незавершеного будівництва та зміну даних, які включаються до облікової картки фізичної особи – платника податків.
Зокрема, відповідно до Регламенту, державна фіскальна служба України не пізніше трьох робочих днів з дня отримання інформаційного файлу про об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів формує файл-повідомлення про результат його обробки.
Наказ № 3424/5/874 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 20.11.2018 № 89.

Реалізація і захист прав людини набуває важливого значення у сфері податкових відносин
Одним із основних принципів діяльності органів Державної фіскальної служби в Україні є забезпечення додержання прав людини та можливості їх реалізації, а також гарантування законності та правопорядку у системі оподаткування. Таким чином, реалізація і захист прав людини та правозахисна діяльність набуває особливо важливого значення у сфері податкових відносин.
Ефективність захисту прав платників податків визначається статтями 6, 8, 13 і 19 Конституції України, що забезпечує належний захист їх прав.
Водночас, статтею 67 Конституції України чітко визначено обов’язок кожного громадянина України сплачувати податки та збори у порядку і розмірах, встановлених законами України.
Конституцією України передбачено право кожної людини і громадянина захищати свої права та свободи від порушень і протиправних посягань будь-якими не забороненими законом засобами (частина 5 статті 41).
Крім того, стаття 56 Конституції України регламентує, що кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.
Передбачені основним законом права та гарантії поширюються на сферу податкових правовідносин. Податкового кодексу України визначає права платників податків та механізми їх захисту, зокрема, право платників податків безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов’язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю (стаття 17).

Особливості заповнення заяви про анулювання реєстрації платника акцизного податку, який реалізує пальне
Звертаємо увагу, що платником акцизного податку (далі – податок) є особа, яка реалізує пальне (п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).
Такі особи підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців, до початку здійснення реалізації пального (п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 ПКУ).
Пунктом 6 Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 (далі – Порядок № 113), встановлено, що реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується Міністерством фінансів України.
Виключення платника податку з реєстру платників здійснюється, зокрема, якщо відповідна особа подає реєстраційну заяву про анулювання реєстрації у разі припинення діяльності з реалізації пального. Така заява надсилається у порядку, встановленому для реєстрації, розглядається контролюючим органом протягом трьох робочих днів після її подання. У такому разі датою анулювання реєстрації платника податку є дата виключення з реєстру платників (п. 13 Порядку № 113).
Наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2016 року № 218 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за № 405/28535) затверджена форма заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального (далі – Заява), яка надається і при анулюванні реєстрації у разі припинення діяльності з реалізації пального
При цьому, при заповненні Заяви у графі 2 «Дія» ставиться позначка «Анулювання реєстрації», а графа 5 «Відомості про пункти (склади, комплекси, станції, інші об’єкти) реалізації пального» не заповнюється.

За несвоєчасно сплачені розстрочені суми податкового боргу передбачена відповідальність
У разі, якщо платник податків порушує умови погашення розстроченого грошового зобов’язання чи податкового боргу або відстроченого грошового зобов’язання чи податкового боргу, то договори про розстрочення (відстрочення) можуть бути достроково розірвані з ініціативи контролюючого органу (п.п. 100.12.2 п. 100.12 ст. 100 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).
Пунктом 4.6 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10 жовтня 2013 року № 574, визначено, що з дня, наступного за днем розірвання договору, на розстрочені (відстрочені) суми, що залишились не сплаченими, нараховуються пеня та штраф у розмірах, передбачених ПКУ.

У 2018 році роботодавцям-порушникам донараховано до сплати майже 1,4 млрд грн
За повідомленням ДФС України протягом січня-жовтня 2018 року роботодавцям, які порушували податкове законодавство при виплаті заробітної плати та інших доходів фізичним особам, донараховано до сплати майже 753 млн грн податку на доходи фізичних осіб, 601,5 млн грн єдиного внеску та 37,5 млн грн військового збору.
Загалом під час перевірок порушення законодавства встановлено в 46 % перевірених суб’єктів господарювання.
За рахунок вжитих заходів податкового контролю було виявлено 7,3 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцем без оформлення трудових відносин.
Фахівці ДФС у складі робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади, здійснювали обстеження виробничих, торгових приміщень юридичних та фізичних осіб, місць здійснення підприємницької діяльності. За результатами проведеної роз’яснювальної роботи роботодавці уклали додатково 120,2 тис. трудових угод з найманими працівниками.
За результатами вжитих органами ДФС заходів залучено до державної реєстрації 23,1 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації. До бюджету додатково сплачено 18,3 млн грн податку та збору та 25 млн грн єдиного внеску.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/359091.html

Особливості заповнення графи ПН/РК «Сума податку на додану вартість»
ДФС України у листі від 27.11.2018 № 36942/7/99-99-15-03-02-17 (далі – Лист № 36942) звернула увагу на особивості заповнення графи податкової накладної (далі – ПН) та/або розрахунку коригування (далі – РК) «Сума податку на додану вартість».
Так, графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) «Сума податку на додану вартість» є обов’язковою до заповнення в усіх випадках, коли за здійсненою операцією нараховується сума ПДВ за ставкою 20 або 7 відсотків.
Значення графи 11 розділу Б ПН (графи 14 розділу Б РК) обчислюється шляхом множення значення графи 10 розділу Б ПН (графи 13 розділу Б РК) на відповідне значення ставки ПДВ, код якої зазначено у графі 8 розділу Б ПН (графі 11 розділу Б РК).
Графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) заповнюється у гривнях з копійками, але з урахуванням особливостей здійснення окремих операцій з постачання товарів/послуг допускається зазначення в цій графі показника з урахуванням арифметичного округлення до 6 знаків включно після коми.
Графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) «Сума податку на додану вартість» не заповнюється у разі здійснення:
а) операцій, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою (у графі 8 розділу Б ПН (графі 11 розділу Б РК) має бути зазначено код ставки «901» або «902»);
б) операцій, звільнених від оподаткування (у графі 8 розділу Б ПН (графі 11 розділу Б РК) має бути зазначено код ставки «903» та у графі 9 розділу Б ПН (графі 12 розділу Б РК) має бути вказаний код відповідної пільги з ПДВ згідно з Довідниками податкових пільг).
Якщо графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) не заповнюється, нулі, прочерки та інші знаки чи символи у цій графі не проставляються.
Нагадуємо, що Лист № 36942 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73086.html

Стан запобігання корупції в зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС в листопаді 2018 року
В зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС на постійній основі проводяться заходи щодо запобігання корупції та здійснюється профілактична робота з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства.
Протягом листопада 2018 року в Дніпропетровській митниці ДФС було вжито системних та послідовних заходів, які мають комплексний характер і спрямовані на забезпечення законності, підвищення ефективності діяльності, посилення протидії корупції, а саме:
- керівництвом Дніпропетровської митниці ДФС та відповідальними особами за здійснення заходів з питань запобігання корупційним проявам було забезпечено реалізацію комплексу заходів щодо добору, розстановки, підвищення кваліфікації державних службовців з врахуванням вимог законів України «Про державну службу», «Про запобігання корупції», «Про очищення влади», дотримання загальних правил поведінки державного службовця, правил етичної поведінки, антикорупційного законодавства та питання недопущення виникнення конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо сумісництва та інших корупційних проявів серед працівників Дніпропетровської митниці ДФС;
- були проведені роз’яснювальні заходи серед працівників Дніпропетровської митниці ДФС та осіб, які претендували на зайняття посад державної служби в Дніпропетровській митниці ДФС, про спеціальні обмеження, встановлені законами України «Про державну службу», «Про запобігання корупції», «Про очищення влади» та правилами етичної поведінки;
- забезпечено надання інформації щодо своєчасного подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
- на офіційному субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» було оновлено інформацію з питань запобігання та протидії корупції в Дніпропетровській митниці ДФС;
- на виконання плану заходів щодо запобігання і протидії корупції на 2018 рік відповідальними особами виконувались покладені на них завдання щодо запобігання проявам корупції, виконання антикорупційного законодавства.
Щодо визнання винними співробітників Дніпропетровської митниці ДФС до скоєння адміністративних та кримінальних корупційних правопорушень:
- в листопаді 2018 року на вивільненого у зв’язку із призовом на військову службу співробітника Дніпропетровської митниці ДФС, отримано Постанову Індустріального районного суду м. Дніпропетровська про визнання у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КупАП;
кримінальних діянь, що віднесені до корупційних злочинів в листопаді не встановлено.

Право на пільги для учасників АТО та членів їх сімей
Податковим кодексом України передбачено деякі преференції для учасників антитерористичної операції на сході України.
Зокрема, відповідно до статті 165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 VI із змінами (далі – ПКУ) не оподатковуються доходи учасника бойових дій під час проведення АТО, отримані як благодійна допомога відповідно до вимог Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».
Передбачено пільгу і для самих благодійників – не оподатковуються доходи, отримані ними для надання благодійної допомоги учасникам АТО.
Водночас не оподатковуються доходи у вигляді благодійної допомоги, наданої міжнародними благодійними організаціями особам, що проживають на території проведення АТО або особам, які вимушено її покинули.
Відповідно до статті 164 ПКУ пенсії людей, які стали інвалідами під час АТО, а також пенсії, які надаються членам сімей загиблих через АТО, не підлягають оподаткуванню.
Від оподаткування військовим збором звільняються доходи у вигляді грошового забезпечення на час безпосередньої участі особи в антитерористичній операції. При цьому безпосередня участь особи в АТО має бути документально підтверджена посвідченням учасника бойових дій.
Крім того, не включається до оподатковуваного доходу благодійна допомога, що надається згідно з підпунктом 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 ПКУ у будь-якій сумі (вартості), яка надається платникам податку, для закупівлі або у вигляді спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення чи інших товарів (робіт, послуг) за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, чи для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно-курортного оздоровлення.
Також за рішеннями місцевих рад учасникам АТО можуть надаватися пільги зі сплати податку на майно.
Відповідно до статті 281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (далі – Закон). Відповідно до норм Закону учасники антитерористичної операції – це особи, визнані учасниками бойових дій, які звільняються від сплати земельного податку.
При цьому звільнення від сплати земельного податку, передбачене для такої категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, зокрема:
1) для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
2) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
3) для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
4) для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
5) для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
Для звільнення від сплати земельного податку, особа яка має підстави для отримання пільг повинна надати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми та документи, що посвідчують її право на пільгу, зокрема, посвідчення «Учасник бойових дій».

Цивільно-правовий договір (договір підряду) і трудовий договір: головні відмінності
Доводимо до відома роботодавців, що трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін (ст. 21 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами і доповненнями).
Відповідно до глави 52 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV із змінами і доповненнями договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.
Цивільно-правовий договір (договір підряду, доручення тощо) – це угода між громадянином і підприємством або підприємцем, предметом якої є виконання фізичною особою певної роботи, спрямованої на досягнення конкретного результату.
За договором підряду одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Тобто, за договорами підряду оплачується не процес праці, а його конкретний (кінцевий) результат, який визначається після закінчення роботи і оформляється актом приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), на підставі яких і здійснюється виплата винагороди.
Враховуючи зазначене, якщо роботодавець укладає договір, який передбачає оплату процесу праці, тобто містить ознаки трудового договору, то такий платник враховує працівників, яких залучає за таким договором, до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах.
Якщо укладений договір відповідає нормам договору підряду, то роботодавець не враховує працівників, яких залучає за таким договором, до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах.

Електронні сервіси ДФС – комфорт для платників
Звертаємо увагу платників, що одним із важливих завдань органів ДФС сьогодні є створення комфортних умов для бізнесу, зокрема, забезпечення якісного обслуговування платників, електронізація сервісів, які дозволять обслуговувати платників дистанційно, а також зменшення витрат часу на адміністрування податкових платежів.
Так, Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс («ЗІР»), який постійно оновлюється та надає можливість суб’єктам господарювання самостійно у зручний для них час отримати достовірну і повну довідкову інформацію з питань щодо оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, електронних довірчих послуг (далі – ЄДП) та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС.
З 1 жовтня 2018 року ДФС запроваджено нові електронні формати для фізичних осіб щодо отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. Доповнена інформація про суму виплаченого доходу, суму перерахованого податку, а також про дати прийняття/звільнення з роботи відповідно до Податкових розрахунків за формою № 1ДФ, які подаються податковими агентами до контролюючих органів. Зазначені електронні формати розміщені на офіційному веб-порталі ДФС України у сервісі «Електронна звітність».
З метою реалізації платниками податків своїх прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями функціонує інформаційно-телекомунікаційна система «Електронний кабінет».
Отже, електронні сервіси ДФС забезпечують комфортні умови для платників, скорочують час на пошук необхідної інформації і дозволяють отримати її дистанційно.

Застосування пільги з військового збору
Нагадуємо, що з 28.08.2018 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 650, якою внесено зміни до Порядку підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, з метою застосування пільги з оподаткування військовим збором, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1161.
Так, змінами врегульовано порядок підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних сил, з метою застосування такими особами пільги з оподаткування військовим збором.
Зазначені зміни запроваджено на виконання положень Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, згідно з якими тимчасово, на період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, не підлягають оподаткуванню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення зазначених осіб на період їх безпосередньої участі в операції Об’єднаних сил.

Право на отримання «підвищеної» податкової соціальної пільги
Порядок надання податкових соціальних пільг (далі – ПСП) встановлений статтею 169 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Згідно з нормами підпункту 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму ПСП у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.
Платники ПДФО, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інваліди І або ІІ групи, у тому числі з дитинства, учасники бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни мають право на «підвищену» ПСП у розмірі 150 відсотків суми пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 ПКУ (у 2018 році – 1 321,50 грн).
Про наявність такого права необхідно зазначити у заяві про застосування ПСП, до якої додати відповідні підтверджуючі документи. Перелік таких документів та порядок їх подання визначено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1227.

Пільги для мобілізованих фізичних осіб – підприємців
Відповідно до пункту 25 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність – призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь період їх військової служби звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку.
Якщо зазначені особи мають найманих працівників і на строк своєї військової служби уповноважують іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, то обов’язок з нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа.
Податок на доходи фізичних осіб, що був нарахований та утриманий уповноваженою особою з таких виплат фізичним особам, сплачується до бюджету демобілізованою самозайнятою особою протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації, без нарахування штрафних і фінансових санкцій.

До уваги платників! Залишився майже місяць, щоб отримати податкову знижку за 2017 рік!
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Зокрема, відповідно до статті 166 ПКУ податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, внесками на благодійність, відсотками за іпотечним кредитом, витратами на переобладнання машин під біопаливо, витратами на отримання доступного житла за державними програмами тощо.
Для отримання податкової знижки за результатами 2017 року фізичній особі необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 зі змінами за місцем своєї реєстрації по 31 грудня 2018 року включно.
Звертаємо увагу, що у разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.

Застосування підприємцями РРО
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої – четвертої груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з метою визначення необхідності застосування РРО повинні самостійно визначити перевищення обсягу доходу понад 1 млн грн. При цьому враховується обсяг доходу за поточний звітний податковий рік.
З метою застосування критерію (понад 1 млн грн) враховуються всі доходи, які відповідно до ст. 292 ПКУ включаються до складу доходу платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця.
У разі здійснення реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, платники єдиного податку незалежно від обсягу доходу зобов’язані застосовувати РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.

Північна ОДПІ Кривого Рогу
спеціально для рубрики
Новини Кривого Рогу
сайту Весь Кривий Ріг

Додати коментар


✅ Рейтинг українських казино онлайн з ліцензією КРАІЛ. Найкращі бонуси та фриспіни для нових гравців!